İletişim merkezi çözümlerinde küresel piyasada lider şirketlerden Avaya, Türkiye'de uyumlaştırılmış araç içi acil çağrı sistemi çözümlerinin tedarikine ilişkin proje ihalesini aldığını duyurdu. Yapılan açıklamada, Türkiye'nin 112 acil durum numara projesinin bir parçası olan anlaşma kapsamında şirket, Türkiye'nin acil servislerine eCall araç kaza yardım sistemini entegre edecek ve acil durum müdahale ekiplerinin olay anında daha etkin iletişim kurmasını sağlayacak.

İçişleri Bakanlığı, Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan konu ile ilgili yaptığı açıklamada, 'Acil servislere daha iyi erişimin sağlanması, her yıl yüzlerce hayatın kurtarılmasına imkan tanıyacaktır. İçişleri Bakanlığı, gelecek nesil acil servis hizmetleri için gerekli olan teknik uzmanlığı sağlayabilecek şirketlerle yakın işbirliği içindedir. Avaya'nın çözümleri, Türkiye'deki kamu güvenliğinin şimdi ve gelecekte geliştirilmesinde hayati bir rol oynayacaktır' dedi.

Avaya International Başkanı Nidal Abou-Ltaif de konu ile ilgili 'Acil durumlarda tam olarak her saniye önemlidir ve yanıt süresinin azaltılması hayat kurtarmaktadır. eCall çözümümüz, etkin kurtarma planı için ihtiyaç duyulan önemli bilgileri acil servislere temin etmektedir ve müdahale ekiplerinin olay anında hayati önem taşıyan kararları vermesine imkan tanımaktadır. Türkiye'nin acil servislerinin dönüşümü kapsamında İçişleri Bakanlığının güvenini kazanmak bizleri gururlandırmıştır' ifadelerini kullandı.

Yapılan bilgilendirmede, 112 kapsamında kullanılacak yazılım, tamamen bakanlık ekibi tarafından hazırlandığı, Avaya tarafından sağlanan altyapıda İçişleri Bakanlığı mühendisleri, SoftPhone uygulamalarını ve diğer uygulamalarını Linux üzerinde geliştirdiği ve uygulandığı açıklandı. Sisteme ilave edilecek bir diğer özellik ise işitme, konuşma ve dil kusurlarına sahip kişilerin acil yardım servislerine hızlı, etkin ve kolayca erişimine olanak sağlaması oldu. Akıllı telefonlarla eşzamanlı yazışmalar yapılarak, işaret diliyle iletişim kurularak ve dudak okuma yöntemleri vasıtasıyla işitme ve dil kusuru olan bireylerin Acil Çağrı Merkezlerine erişimi sağlanacak. İçişleri Bakanlığının mühendisleri tarafından geliştirilen bu çözüm, Avaya'nın mobil video platformu kullanılarak geliştirildi.