Bir haftalık program kapsamında Ordu'dan Artvin'e kadar bölgenin tarihi ve turistik yerlerini gezen heyet, sosyal medya sayfalarından Doğu Karadeniz'in tanıtımını çektikleri birbirinden farklı fotoğraflar ile yaptı.

Önemli bir nüfusa ve yüksek harcama yapabilme potansiyeline sahip Arap ülkeleri turizminden Türkiye'nin sadece yüzde 5 pay alabildiğini belirten DOKA Genel Sekreteri Oktay Çetin Kaldırım, bu pazara yönelik tanıtım çalışmalarını arttırarak bu payı yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi. Kaldırım, 'Doğu Karadeniz Bölgemizi alternatif turizm merkezi haline getirmek için çok çaba sarf ettik ve el birliğiyle önemli bir mesafe aldık. Ancak biz Bölgemizin, Körfez turizm pazarındaki şu anki konumunu sadece bir başlangıç olarak görüyoruz ve gidilecek daha çok yolumuz olduğunu düşünüyoruz. Özellikle hedef pazarımız olan Körfez ülkelerinde tanıtımlara ve onların burada daha rahat tatil yapmalarına yönelik stratejik yaklaşımlarımızı sürdürüyoruz' dedi.

Körfez ülkelerinden sadece turist değil aynı zamanda değişik sektörlerden de ciddi yatırımcı ilgisi olduğunu dile getiren Kaldırım, 'Bu yatırımların da hayata geçmesi bölgemize önemli bir katma değer katacaktır. Son 5 yılda yapılan turizm yatırımlarına baktığımızda sadece konaklama alanında yapılan 146 yatırım ile bile yaklaşık 950 milyon değerinde turizm yatırımı hayata geçti. Biz, turizm sektörüne sadece ekonomik girdi olarak bakmıyoruz, turizmi aynı zamanda bölgeyi sosyal ve kültürel yönden geliştiren bir kalkınma modeli olarak değerlendiriyoruz' diye konuştu.

Gezi boyunca bol bol fotoğraf çekip paylaşan sosyal medya fenomenleri, bölgeye hayran kaldıklarını ifade ettiler. Körfez ülkelerinden Doğu Karadeniz'e inanılmaz talep olduğunu belirten turizmciler ise, önümüzdeki süreçte gelir düzeyi yüksek turistleri Doğu Karadeniz Bölgesi'ne getirmeyi planladıklarını söylediler.