Samsun haber gazetesi
X Reklamı Kapat

Ramazanda kilo kaybı ve vücutta küçülmeye dikkat

Ramazan ayında oruç nedeniyle sporu bırakan insanların, vücutta kilo kaybı ve kas küçülmesi yaşamamaları için Fitness Koordinatörü Gökhan Karaağaç önemli tavsiyelerde bulundu.

Ramazanda kilo kaybı ve vücutta küçülmeye dikkat

Ramazan ayında oruç nedeniyle sporu bırakan insanların, vücutta kilo kaybı ve kas küçülmesi yaşamamaları için Fitness Koordinatörü Gökhan Karaağaç önemli tavsiyelerde bulundu.

Ramazan ayında spora ara veren insanlarda, kilo kaybı ve kas kütlelerinde küçülme yaşanabildiğini dile getiren Karaağaç, spor yapanlar için beslenme ve antrenman konusunda bilgi verdi.

Fitness Koordiatörü Gökhan Karaağaç, halk arasında bu aylarda oluşan bir tabunun olduğunu söyleyerek, 'Halkımız arasında, oruç tuttukları için Ramazan ayında spor yapılmaz gibi bir tabu bulunmaktadır. Bunun nedeni insanlarımızın yeterince bilgilendirmeye sahip olmadığından kaynaklanıyor. Yani Ramazan ayında spor yapılmaz tabusu takibinde insanlara kilo kaybı, kasta ve vücutta küçülmeye sebep olmaktadır. Fakat onun yerine Ramazan ayında beslenmelerine ve sporlarına her zaman özen gösterdiklerinde herhangi bir kilo kaybına veya kas kütlesi olarak küçülmeye sebep olmamaktadır' ifadelerini kullandı.

'AĞIR ANTRENMANI VÜCUT KARŞILAYAMAZ VE OLUMSUZ TEPKİ VERİR'

Karaağaç, Ramazan ayında besleme şekline de dikkat çekerek, 'Beslenme olarak baktığımızda, iftar ve sahur şeklinde iki ana öğün şeklinde yemek zorundalar. Bu öğünler bu şekilde olmamalı, iftardan 1-1,5 saat sonrasında tekrar bir ana öğünle, 3 ana öğüne tamamlamak zorundalar. Çünkü vücudun alması gereken protein ve karbonhidrat miktarı var. Bunların sağlayabilmesi açısından insanlar yediklerine çok özen göstermek zorundalar. Sahurda hafif şeyler yenilmelidir. Kızartma, beyaz ekmek türü gıdalar, tuzlu ve şekerli şeyler yememeleri gerekmektedir. Bu hem tuttukları orucu etkileyecektir hem de yaptıkları sporu olumsuz yönde etkileyecektir. Onun yerine bir çorba, bir haşlanmış yumurta tok tutar gün içinde. Sahurun bitmesine 30 dakika kala yemeklerini bitirmek zorundalar ve son 30 dakikada da bol bol su tüketmeleri gerekmektedir. İftarda, antrenman yapacaklarsa ağır olmayacak şekilde bir çorba içip, spor salonuna gelinmelidir. Mide boş olmamalı tamamen bu kan şekerini, tansiyonu düşürecektir. Spor yapan insanların antrenmanları Ramazan ayı boyunca ağır olmamalı, çünkü ağır antrenmanı vücut karşılayamaz ve olumsuz tepki verir. Ramazan ayında vücutta kilo kaybına ve küçülmeye sebep olmaması için insanların spor yapmalarını diliyorum' şeklinde konuştu.



EN ÇOK OKUNANLAR

FETÖ sanığı dört komutanın tahliye talepleri reddedildi

1 FETÖ sanığı dört komutanın tahliye talepleri reddedildi

Giresunda karakol saldırısının faillerinden 3ü ölü, 1i yaralı ele geçirildi

2 Giresun'da karakol saldırısının faillerinden 3'ü ölü, 1'i yaralı ele geçirildi

Trumpun benzeri devir teslim törenini pür dikkat izledi

3 Trump'un benzeri devir teslim törenini pür dikkat izledi

Anayasa değişiklik teklifi 16 Maddesi 342 oyla kabul edildi

4 Anayasa değişiklik teklifi 16. Maddesi 342 oyla kabul edildi

İnsanlık ölüyor, onlar fotoğraflıyor

5 İnsanlık ölüyor, onlar fotoğraflıyor

Cinayet zanlısı Uzman Çavuş Kocaeline getirildi

6 Cinayet zanlısı Uzman Çavuş Kocaeli'ne getirildi

MHP Kocaeli Milletvekili Saffet Sancaklı TBMMde

7 MHP Kocaeli Milletvekili Saffet Sancaklı TBMM'de

Anayasa değişikliği teklifinin 18 maddesi 343 oyla kabul edildi

8 Anayasa değişikliği teklifinin 18. maddesi 343 oyla kabul edildi


SIRADAKİ HABER