Hızlı kilo kaybına dikkat

Diyetisyen Gülay Kızıl, hızlı kilo kaybının zararları ile ilgili uyarılarda bulundu. Kızıl, şok diyetlerle oluşan kilo kaybının genellikle yağ kitlesinden değil kas kitlesinden olduğunu belirterek vücudun belli yan etkiler doğurmaya devam edeceğini söyledi.

Hızlı kilo kaybına dikkat

Hızlı kilo kayıplarıyla ilgili uyarılarda bulunan Diyetisyen Gülay Kızıl, şok diyetlerle hızlı giden kiloların dönüşlerinin muhteşem olacağını söyledi.

Bu diyetlerle oluşan kilo kayıplarının genellikle yağ kitlesinden değil de kas kitlesinden olduğunu aktaran Kızıl, hızlı kilo kayıplarının, vitamin mineral eksiklikleri, kemik erimesi, cilt, tırnak deformasyonu, anemi, diyabet ve benzeri birçok yan etkiyi beraberinde getirdiğini anlattı.

'Kahvaltı ve ara öğün en önemli parametreler'

Sağlıklı bir diyetin birçok parametresi olduğunu kaydeden Kızıl, 'En önemlisini vurgulamak gerekirse kahvaltı ve ara öğün diyebiliriz. Bunun dışında diyet kompozisyonu çok çok önemlidir. Diyet içeriğinde karbonhidratların diyetin yaklaşık yüzde 55-60'ını oluşturması gerekir. Proteinlerin yüzdesi yine yüzde 12 ile 15 arasında ve yağların ise yüzde 25-30 arasında olması gerekir. Tamamen protein ağırlıklı, karbonhidrat ağırlıklı diyetlerin kısa vadede ve uzun vadede çok ciddi yan etkileri olmaktadır. Protein ağırlıklı listeler kısa dönemde kilo kaybını sağlasa da uzun vadede birçok yan etkiyi beraberinde getirmektedir. Bunlara örnek vermek gerekirse, kalsiyum atılımının hızlanmasına bağlı olarak kemik erimesi yine fazla protein böbrek dokusundan döküleceği için böbrek taşı oluşumunu tetikleyecektir. Bunun yanında kan kolesterol seviyenizin yüksekliğine bağlı olarak koroner sorunlar ve kalp krizi riskini beraberinde getirir' dedi.

'Tatlı konusunda diyette hiçbir zaman yasak yok'

Tatlılar söz konusu olduğunda diyette hiçbir zaman yasak olmadığını ve her zaman için porsiyon kontrolünden yana olduklarını dile getiren Diyetisyen Gülay Kızıl, sözlerini şöyle sürdürdü:

'Tatlı tercihimizde dikkat etmemiz gereken nokta şu; tercihimizi şekerli, hamurlu tatlılardan yana değil de daha hafif, sütlü muhallebi, dondurma gibi sağlıklı tatlılardan yana yapmalıyız. Bir önemli nokta da bizim için sıklığıdır. Haftada bir defadan fazla tatlı tüketmemek bizim için çok daha iyi olacaktır.'

'Danışanlara beslenme eğitimi veriliyor'

Kendilerine gelen danışanlarının diyet listelerini aldıktan sonra beslenme eğitimi de aldıklarının bilgisini veren Kızıl, 'Dolayısıyla programları bittikten sonra besin değişimlerini öğrenerek bizden ayrılıyorlar. Bireysel farklılıkların olduğu bir yerde standart diyet listelerinden bahsetmek doğru olmayacaktır ve bireye hazırlanan bir listeyi başkasının kullanması kesinlikle doğru değildir' diye konuştu.



EN ÇOK OKUNANLAR

Alkollü sürücü polis aracına çarptı: 2'si polis 5 yaralı

1 Alkollü sürücü polis aracına çarptı: 2'si polis 5 yaralı

Pompalı tüfekle saldırı gerçekleştiren bir kişi tutuklandı

2 Pompalı tüfekle saldırı gerçekleştiren bir kişi tutuklandı

Başkent'te ekim mibzernin altında kalan bir kişi hayatını kaybetti

3 Başkent'te ekim mibzernin altında kalan bir kişi hayatını kaybetti

Erzincan da 4 itfaiye aracının müdahale ettiği yangın söndürüldü

4 Erzincan da 4 itfaiye aracının müdahale ettiği yangın söndürüldü

Başkent'te ekim mibzernin altında kalan bir kişi hayatını kaybetti

5 Başkent'te ekim mibzernin altında kalan bir kişi hayatını kaybetti

Emekli korucu tarlasında ölü bulundu

6 Emekli korucu tarlasında ölü bulundu

Erzincan da çıkan yangına itfaiye araçları yetersiz kaldı

7 Erzincan da çıkan yangına itfaiye araçları yetersiz kaldı


SIRADAKİ HABER