2015 yılı içerisinde yapılan şikayet başvuruları hakkında bilgi veren Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman, '2015 yılı içerisinde birimimize mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmeleri, tüketici kredisi, kredi kartı, konut finansman sözleşmeleri, taksitli, kampanyalı, kapıdan sözleşmeler, turistik devre tatil, paket tur, ayıplı mal ve hizmetlerden toplam 42 bin 537 şikayet başvurusu gelmiş olup, bunlardan 30 bin 876'sını tüketici lehine, 4 bin 16'sını tüketici aleyhine olmak üzere toplam 34 bin 892 şikayet başvurusunu sonuçlandırdık. Geri kalan 7 bin 645 şikayet başvuru dosyaları halen incelenmektedir' dedi.

TÜKETİCİLER HAKLI ÇIKIYOR

Tüketicilerin daha çok tüketici kredi, kredi kartı ve konut finansman sözleşmeleri konusunda şikayet başvurularında bulunduğunu belirten Kocaman, 'Mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmelerinden 2015 yılında 476 şikayet başvuru aldık. Bunların 119'unu tüketici lehine, 237'si de tüketici aleyhine olmak üzere toplam 356 başvuruyu sonuçlandırdık. Tüketici kredisi, kredi kartı, konut finansman sözleşmelerinden 29 bin 979 şikayet geldi. Bunlardan 23 bin 832'si tüketici lehine, bin 984'ü tüketici aleyhine olmak üzere toplam 25 bin 816 başvuruyu sonuçlandırdık. Taksitli, kampanyalı, kapıdan sözleşmeler konusunda 873 şikayet başvurusundan 752'sini tüketici lehine, 55'i tüketici aleyhine olmak üzere 807 başvuruyu sonuçlandırdık. Turistik devre tatil, paket tur şikayetlerinden de 6 başvurudan 1'ini tüketici lehine 4'ünü de tüketici aleyhine sonuçlandı. Ayıplı mal ve hizmetlerden ise 11 bin 203 şikayet başvurusundan 6 bin 172'sini tüketici lehine, bin 736'sını tüketici aleyhine olmak üzere 7 bin 908 başvuru sonuçlandırıldı' diye konuştu.