Samsun Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı SASKİ'ye, su kesintisi olduğu zaman mesai saatleri dışında 185'e ulaşamadığını ileri süren bir vatandaşın tepsininin Haber Gazetesi sayfalarında yayınlanmasının ardından, konu SASKİ genel kurulunda görüşüldü.

Samsun Büyükşehir'e santral tepkisi

CHP Grup Başkan Vekili Mustafa Tüfek gündem dışı söz alarak SASKİ Genel Müdürü Kamil Demircioğlu'ndan konuyla ilgili bilgi talep etti. Bunun üzerine Demircioğlu, 185 hattında her nöbette 1 personelin çalıştığını bu yüzden arandığında meşgul sesi duyulduğunu söyledi.

EKİP GENİŞLETİLECEK
185 su arıza santralinin 24 saat görev yaptığını ve arızaları tespit edip iş yükü çerçevesinde bölüştürdüğünü kaydeden Demircioğlu, ''Burada bizim problemimiz maalesef kısıtlı personelle, az insanla çok iş yapmak gibi bir durum içerisindeyiz. 185 su arızada 4 kişi görevli. 8 saatten 3 kişi nöbet tutuyor, 4. kişi de bu personelin cumartesi pazar izinlerini ve kendi izinlerini kullanıyor. Yani 1 nöbette 1 elemanımız var. Bu da aranıldığında anında cevap verilmiyormuş gibi meşgul sesi geldiği şeklinde şikayetlere yol açıyor. Biz 185 arızayı modernize etmek için yeni bir bilgisayar programı için hizmet alımı çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Çok kısa bir sürede 185 çağrı merkezini toplamda 8 kişilik bir ekip oluşturacağız" dedi.

TÜCCAR MANTIĞIYLA HİZMET VERMEYİN
Demircioğlu'nun açıklamasından tatmin olmadığını söyleyen bağımsız meclis üyesi Erkan Akyüz de, SASKİ'nin santral sistemini görevi devraldığı 2.5 yıl içerisinde çözmesi gerektiğini söyledi. Akyüz, "2.5 yıldır bunu çözemediysek kabahati vatandaşta aramayalım. Vatandaşın bu konuda şikayeti haklı. Kurumun fiziki yapısını da iyileştirirken, personel yapısında da vatandaşa tüccar mantığıyla hizmet vermekten çıkıp gidip diğer özelleştirilen şirketlere bakıp vatandaşa nasıl davranıyorlarsa öyle davranmalarını tavsiye ediyorum'' dedi.

Zerrin SOMUNCU