Eğitim-İş Samsun Şube Başkanı Rüstem Kara, 687 sayıl KHK'yla öğrenci etüt eğitim merkezlerinin kaldırılmasının sınavlardan oluşan testlere dayalı ezberci eğitimin bir sonucu olduğunu söyledi. 2014 yılında dershanelerin kapatılmasıyla etüt merkezlerinin ortaya çıktığını kaydeden Kara, ''Sürekli başka ad altında bu merkezleri oluşturmak yerine devlet okullarının sosyal etkinlik alanlarını geliştirmeli'' ifadelerini kullandı.

DEVLET OKULLARI
GELİŞTİRİLMELİ
Eğitim-İş'in temel liseler açılırken okul niteliklerini taşımadığını savunduğunu ifade eden Kara, ''Aynı durum etüt eğitim merkezleri için de böyle. Sürekli başka ad altında bu merkezleri oluşturmak yerine devlet okullarının sosyal etkinlik alanlarını geliştirmeli. Okullarımızda öğrencilerimiz spor, müzik, resim ve diğer sanatsal etkinliklerini gerçekleştirecekleri imkanlara kavuşturulmalı. Bu da yetmez sınavlar sistemi ve bir üst öğrenime geçişteki okul başarı puanı uygulamaları kaldırılmalı. Bu değişiklikler yapılmadığı sürece sistemden kaynaklı ortaya çıkan bu merkezler merdiven altı dershaneciliğine dönüşerek devam edecek'' diye konuştu.

SORUN SİSTEMİN KENDİSİNDE
Kapatılan özel eğitim kurumlarının, sosyal etkinlik merkezine dönüştürülmesini eleştiren Kara, ''Bu kurumların belediyelerle işbirliği içinde açılacak olması sorunu çözmeyecek. Öğrencilerimiz bu kurumları da ağırlıklı olarak ders ve proje için kullanacak. Bu durum farklı ad altında yeni etüt merkezleri yapısını ortaya çıkaracak. Sorun eğitim sisteminin kendisinden kaynaklanıyor. Eğitim sisteminin en önemli sorunlarından birisi de okulların haftalık ders saati sayıları ve alana yönelik derslerin yeterince seçilememesi. Öncelikle bu yaşanan sorunları çözmek için öğrencilerin okullarda en az iki yarım gün boş saatleri olmalı. Alan eğitimi için yeterli ders saati seçebilmeli. Uygulanmakta olan eğitim sisteminde öğrencinin kendisini bir üst eğitime hazırlama olanağı yok. Bu eğitim sistemi ve sınavlar sistemi değişmediği sürece yeni eğitim sorunları ortaya çıkmaya devam edecek" sözlerini kaydetti.

Zerrin SOMUNCU