Samsun Büyükşehir Belediyesinin 7 yıl önce kente kazandırdığı hafif raylı sistem, talep üzerine bir kez daha uzatılıyor. Yeni devreye giren Gar-Tekkeköy hattından sonra raylı sistem, şimdi de üniversiteye çıkacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Sait Bilgiç arasında imzalanan protokol çerçevesinde proje hazırlıklarını tamamlayan Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı, güzergah açma çalışmalarına başladı.

Startı Yaşam Merkezinden veren Fen İşleri Daire Başkanlığı, güzergahı en kısa sürede açmak için iş makinelerini ve ekiplerini 7/24 esasına göre çalıştırıyor. Raylı sistem Kurupelit son istasyonu ile kampüsler arasındaki 7 kilometrelik güzergahın avam projesi de hazırlandı. Viyadük, aç kapa tünel ve yaya tüneli gibi alt yapı imalatları ve durak yerleri belirlenirken, uygulama projesinde de sona yaklaşıldı. Keşif ve metrajın belirlenmesinin ardından Büyükşehir Belediyesi, Kurupelit İstasyonu-Üniversite Yaşam Merkezi Arası Hafif Raylı Sistem Projesi'ni ihaleye çıkaracak.

Çalışmaları yerinde inceleyen Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, üniversite hattı projesiyle ilgili bilgi verdi. 31 kilometreye ulaşan ve günde 90 bin yolcu taşıyan raylı sistemin Samsun Büyükşehir Belediyesinin en önemli hizmet projelerinden biri olduğunun altını çizen Mustafa Yurt, üniversite etabını da rekor sürede tamamlayarak halkın hizmetine sunacaklarını kaydetti.

1,5 yılda tamamlanacak

İlk kazı çalışmalarına belirledikleri tarihten önce başlamanın sevincini yaşadıklarını ifade eden Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, 'Şehrimizi ziyaret eden Başbakan Yardımcımız Sayın Numan Kurtulmuş'a Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Yusuf Ziya Yılmaz, raylı sistem üniversite hattının çok anlamlı bir takvimde bitirileceği sözünü vermişti. Biz de elimizi çabuk tutmak için proje startını erken verdik. Mevcut Kurupelit İstasyonu ile üniversite arasında mesafe kısa ve kot farkı büyük. Dolayısıyla tramvaylarımızı çıkaramamıştık. Durum böyle olunca öğretim üyeleri, öğrenciler, hastalar, hasta yakınları ve personeller raylı sistemi kullanma konusunda sorun yaşıyordu. Ücretsiz otobüslerdeki indir bindir olayı çok verimli olmuyordu. Müşavir ve proje firmaları ile bunun etüt ve projelerini hazırladık. Son sistem teknoloji ürünü raylı sistem araçlarının maksimum 6.5 eğimle rampayı çok rahat çıkabildiğini görünce başkanımızın direktifleriyle tramvayları üniversiteye çıkarma kararı aldık. Sanıyorum 15 Mart gibi uygulama projeleri tamamlanmış olacak. Keşif ve metrajının çıkmasıyla ihale hazırlıklarına başlayacağız. En kısa zamanda da ihalesini gerçekleştireceğiz. 1,5 yıl gibi bir süre de de tamamlamayı hedefliyoruz' dedi.

Yatırımda 'Samsun modeli'

7 kilometrelik raylı sistem üniversite hattı alt yapı inşasını, geliştirdikleri 'Samsun modeli' ile tamamlayacaklarının bilgisini veren Yurt, 'Samsun Modeli şudur. İhale alacak firma ile belediyemizin imkanlarını birleştirerek, yatırım ve imalatları çok daha ucuza getireceğiz. Gar ile üniversite son durak arasını kapsayan birinci kısmı tamamen yüklenici marifetiyle yapmıştık. Gar ile Tekkeköy arasının ise pür emanet yani hem yüklenicinin hem de büyükşehir belediyemizin iş makinelerini birleştirerek daha ucuz ve kaliteli imalatlarla yapılmasını sağlamıştık. Burada da aynı yöntemi uygulayacağız. Böylelikle 7 kilometrelik hattı daha kısa sürede yapmış olacağız. Artık gece gündüz çalışacağız. Bizler de buralarda olup takip edeceğiz. Hattın uzatılmasıyla ilgili yapılacak her türlü çalışma için bize yardımcı olan, güzergah konusunda her türlü desteği veren Başka Rektör Sait Bilgiç hocamıza, genel sekreter Menderes Kabadayı'ya çok teşekkür ediyorum' ifadelerini kullandı.
Çift hat demiryolu döşenecek proje kapsamında 420 metre uzunluğunda 1 adet viyadük, 1 adet aç kapa tünel, bir adet de polikliniklere ve acil servise gelen hastaların en kısa zamanda ve en kısa yoldan ulaşımı için 180 metre uzunluğunda da yaya tüneli yapılacak. İmkanlar el verirse bu yaya tünelinin içerisinde ulaşım yürüyen bantlarla sağlanacak. Güzergah üzerindeki durak yerleri ise poliklinikler, MYO, Diş Hekimliği Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Teknopark, Mühendislik Fakültesi ve Öğrenci Yurtları olarak belirlendi.