Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), Türkiye ile Rusya arasındaki krizin Antalya ekonomisine vereceği zararı azaltmak için alınacak önlemler konusunda 'Rusya Yaptırımlarının Antalya Ekonomisine Etkileri ve Alınması Gereken Önlemler' başlıklı rapor hazırladı.

ATSO Başkanı Davut Çetin tarafından Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal'a sunulan raporda, Rusya'nın, Antalya turizminin üçte birinden fazlasını ve tarım ihracatının üçte ikisini temsil eden ana pazar olduğuna dikkat çekildi.

Rusya krizinin, Antalya krizine dönüşmemesi için de önleyici ve destekleyici politikaların acilen uygulamaya alınması istenen raporda sunulan öneriler ise şöyle:

-Turizmde durumun ciddiyeti dikkate alınarak kriz yönetimi masası kurulmalı. Hedef pazarlar, tanıtım, halkla ilişkiler, hedef kitle kampanyaları, destekleme önlemleri için acil eylem planı geliştirilmeli ve hızla uygulamaya geçilmelidir.

-Tanıtım ve PR çalışmalarına 500 milyon dolarlık bütçe ayrılmalı. Türkiye'nin küresel PR kampanyası, dış ve iç politikayla ilgili her konuda, bir imaj yenileme çalışması olarak yürütülmelidir.

- EXPO'yu büyük bir tanıtım atağına dönüştürmeliyiz. Antalya'da Madonna gibi, Jennifer Lopez, Justin Bieber gibi isimlerle konserler verip, hedef pazar ilgisini canlandırmamız mümkündür.

-BDT ülkeleri için getirilen uçak desteği, koltuk desteğine dönüşmeli, yani gelen turiste göre destek verilmeli.

-Aktif pazarlama ve PR atılımıyla potansiyel pazarlara yoğunlaşmalı ve Paskalya tatili gibi dönemlere veya aileler gibi hedef kitlelere dönük kampanyalar yapılmalıdır. Sağlık turizmi, kongre turizmine özel teşvik verilmesi, THY ve SunExpress'in direkt seferleri de özel olarak desteklenmeli.

-Yeni pazarlarda charter seferleri için havaalanı vergileri de gözden geçirilmelidir.

-Alkollü içki turizmin olmazsa olmazıdır. Yüksek vergiler ve içki fiyatları turizmi caydırıcı etki yapmaktadır.

-İstanbul'daki Fashion Week gibi büyük bir alışveriş festivali 2016'da Antalya'da da yapılmalıdır. Bu proje Antalya Tanıtım A.Ş. tarafından hazırlanmış durumdadır.

-Alternatif pazar arayışında Çin ve Hindistan gibi yükselen büyük pazarların ihmal edilmemesi gerekir.

-Turizmde kış aylarında SGK prim desteği artık uygulamaya geçirilmelidir.