HaberlerDevamlı yorgun hissetmenizin 6 sürpriz nedeni

Devamlı yorgun hissetmenizin 6 sürpriz nedeni

Devamlı yorgun hissetmenizin 6 sürpriz nedeni...

Devamlı yorgun hissetmenizin 6 sürpriz nedeni

Yetersiz protein

Gerekli protein miktarı cinsiyete, kiloya ve günlük yapılan aktivite seviyesine göre değişir. 150 kilo olan bir yetişkinin, günlük tüketmesi gereken protein miktarı 53 gramdır. Yetersiz protein alımında yorgunluk hissi boy gösterir. ABD’de yapılan araştırmalarda, insanların yüzde 62’sinin yeterli protein tükettiğini söylediği ancak yalnızca yüzde 17’sinin ne kadar proteine ihtiyaç duyduklarını bildiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, 40 yaşından itibaren kas kütlesi her 10 yılda yüzde 8 oranında azalır. Azalan kas kütlesi ile birlikte güç kaybedilir. Dolayısıyla aktiviteler için daha az enerjik hissedersiniz. Gerekli protein miktarını tükettiğinizde ise bu yorgunluk hissini ortadan kaldırabilirsiniz. Eğer vücudunuz için tüketilmesi gereken protein miktarınızı bilmiyorsanız doktora danışabilir, doktorunuzla bir program hazırlayabilirsiniz.

Tiroit

Devamlı yorgun hissediyorsanız bunun sebebi tiroidinizin düşük ya da yüksek olması olabilir. Tiroit, enerji tüketimini düzenlemede yardımcı bir hormondur. Bu hormondaki herhangi bir oynama sizi fazlasıyla yorgun hissettirebilir. Genelde doktorlar, kan testiyle yalnızca TSH değerine bakar ancak bu çoğu zaman yeterli değildir. Doktorunuzdan, serbest T3 ve T4 testini de yapmalarını rica edin. Olması gereken aralıklar;
TSH: 2.0 ve 2.0’dan daha az
T4: 1.5’ten büyük 
T3: 3.5 ve 5.5 arasıdır.

Sessiz Horlama

Birçok insanda bulunan uyku apnesi, kalitesiz bir uyku ve uzun süre yorgunluk hissine neden oluyor. Sessiz horlayan insanların, sesli horlayanlara oranla daha çok olduğunu biliyor muydunuz? Sessiz horlama göz ardı edilse de, tanı konulmaması halinde ciddi sorunlara yol açabiliyor.

Potasyum eksikliği

Vücudunuzdaki hücrelerin düzenli çalışmasını sağlayan, kasları kuvvetlendiren ve kas kaybını önleyen potasyum mineralinin eksikliği yorgun hissetmenize neden olan önemli etkenlerdendir. Potasyum miktarını dengede tutmak için sebze ve meyve tüketimi önemlidir. Muz, çilek, ıspanak, avokado ve havuç en iyi potasyum kaynakları arasındadır.

Çok uyumak

İnsanlar arasında çok uyumanın dinlendirici bir şey olduğu söylense de, çoğu zaman halsiz hissettirir. Aşırı uyku alışkanlığı ise diyabet, obezite, kalp hastalıklarına neden olabilir. Yetişkin bir kişinin günlük 7-9 saat, 65 yaş ve üstü kişilerin ise 7-8 saat aralığınca uyuması önerilmektedir.

Susuzluk

Yeterli miktarda su içmiyorsanız, yorgun hissetmeniz normaldir. Yapılan araştırmalara göre, hafif bir susuzluk bile insanın enerjisini düşürür, günlük kabiliyetlerinizi olumsuz yönde etkiler. Yorgun hissetmemek adına her gün ihtiyacınız olan su miktarını tüketin.

 

 

 

 

 

 

KAYNAK:HÜRRİYET





SIRADAKİ HABER
}