Şimdiye kadar piyasaya sürdüğü artırılmış gerçeklik filtreleri, goefilters, 3D Bitmojiler, 3D World Lenses reklamları ve Context Cards özellikleri görünen o ki bu savaşın iOS cephesinde çok da olumlu sonuçlar doğurmadı.

Bu yılın ikinci çeyreğinde uygulama App Store'da 8. sıradayken üçüncü çeyrekte 18. sıraya düştü. Google Play'de hala 2. sırada yer alan uygulama, bu sayede ortalamaya vurulduğunda 5. sırada yer alıyor. Snapchat'in bu düşüşün nedenini Facebook ile verdiği bu savaşın bir sonucu olarak görebiliriz. Zira yakın zamanda 300 Milyon günlük kullanıcıya ulaşan WhatsApp Status ve Instagram Hikayeler, Snapchat'in günlük kullanıcı sayısının iki katına ulaşmış durumda.

Şimdiye kadar iOS top 10'dan pek de düşmemiş olan Snapchat'in bu düşüşüne yakından bakmakta fayda var. Geçtiğimiz Ağustos ayında bu dalgalanmayı yaşayan Snapchat önce 19 Ağustos'ta 16.cı sıraya düştü. Hemen ardından uygulama, 20 Ağustos'ta 33'e düştü. Ertesi gün daha stabil bir portre çizmeye başlayan Snapchat 7. sıraya yerleşti.

2016 yılından beri Top 10'daki yerini sadece bir kez ve 11.ci sıraya düşerek 8 günlüğüne kaybeden uygulama, aslında yeni kullanıcılar tarafından her gün indirilmeye devam ediyor. Yine de hiçbir zaman 33. sıraya düşmeyen Snapchat, bu sefer sadece Facebook'un değil yeni çıkan uygulamalara olan ilginin de kurbanı oldu diyebiliriz.

KAYNAK:WEBRAZZİ