İtalyan otomobil dünyasına biraz ilgili olan hemen herkes var olan kültürün ağırlıkla yarış, performans ve motor sporları üzerine olduğunu anımsayabilir. Hal böyle olunca dönemlerinde ön sıralarda seyreden Ferrari, Alfa Romeo, FIAT ve Lamborghinigibi markalar zincirleme şekilde başka markaların doğuşlarına zemin hazırlar. İşte ATS de tarihin raflarına bu şekilde girmiş ve günümüzde pek fazla bilinmeyen üreticiler arasındaki yerini almakta. 1961 yılında iki eski Ferrari çalışanı Carlo Chiti ve Giotto Bizzarrini tarafından kurulan markanın sadece tek bir amacı vardı; Ferrari'yi kendi silahıyla vurmak!

Bulutların üzerinde fiyat

Otomobil tarihinde böylesine iz bırakmış bir markanın genetiği bugün, tam 53 yıllık aradan sonra tekrar benzer bir parola ile şansını tekrar deniyor. 2500 GT'ye atıfta bulunacak şekilde toplamda sadece 12 adet üretileceği açıklanan GT, geçtiğimiz ay Salon Prive'de yapılan ilk tanıtım etkinliğinin ardından daha fazla detayla karşımızda. Üzerinde 3.8 litrelik twin-turbo V8'lik bir makine barındıran araç 650 beygir güç ve 678 Nm tork değerlerine sahip. ATS ekibi burada opsiyonel olarak sunduğu performans paketiyle birlikte değerlerin 700 beygir ve 750 Nm torka kadar yükselebildiğini de belirtmekten büyük keyif alıyor. 0'dan 100'e hızlanmasını yaklaşık üç saniyede tamamlayan GT'nin erişebildiği maksimum sürat değeriyse 322 kilometre civarlarında. Performans odaklı modellerde sıklıkla gördüğümüz sürüş modları bu araçta karşımıza Viaggio, Sport ve Corsa olarak çıkıyor. Her modda kokpitin içerisindeki ambiyans aydınlatması sırasıyla mavi, sarı ve kırmızıya dönmesi de güzel düşünülmüş detaylar arasında.

GT'nin tasarım ayağıysa belki de en önemli parça. Fiat ve Bertone gibi markalarda görev yapan Emanuele Bomboi tarafından tasarımı üstlenilen modelde bu farkındalıkla köklere bağlılıktan taviz verilememiş. Aslında bunu söylemeden GT'nin karşısına geçiş baktığımızda bile 2500 GT'den izler taşıdığını rahatlıkla görebiliyoruz. Ön bölümü çevreleye spoiler, 20 inç'lik ön ve 21 inç'lik arka jantlar bu anlamda aracın silüetine eşlik eden ana parçalar arasında. Toplam ağırlığı 1.300 kilogram gibi başarılı seviyelerde olan ATS GT gövde, şasi ve kokpitte karbon fiber parçaların kullanılması buradaki temel etken. Peki böylesine bir maceranın ardından tekrar karşımıza çıkan bu canavar için talep edilen fiyat ne? Bunu tek kelime ile aktarmak gerekirse 'Yüksek' fazlasıyla yerinde olur. 1 milyon 150 bin dolarlık fiyatla sahiplerini bekleyen GT için henüz rezervasyon talebi gelmediğini de belirtmekte fayda var. Bu da bu geri dönüşün sürekliliğini sorgulamamıza neden oluyor.

KAYNAK:LOG