Samsun TSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu'nun yerli otomobil üretimi için Havza'yı adres göstermesinde; "memleketçilik" duygusallığından çok, gerçekçilik payı vardır...
Havza Organize Sanayi Bölgesi, 700 dönümlük altyapısının yanı sıra, ihtiyaç halinde büyüyebilecek bir fiziki alana sahiptir...
Yıllar önce Samsun Organize Sanayi Bölgesi kurulurken, "Bu kadar alan çok" denilmişti ama bugün yer bulmak mümkün değil...
Türkiye'nin diğer illerinde de durum aynıdır...
Bir başka avantaj ise Havza Organize Sanayi'nin içinden demiryolu hattının geçmesidir...
Dünyada en ucuz denizyolu taşımacılığıdır...
Ancak Samsun'un lojistik merkez konumu; demir, deniz, hava ve karayolları entegrasyonu içinde Havza'yı cazip kılmaktadır...
Çünkü, Rusya ile yapılan anlaşmayla demiryolu feribot taşımacılığı projesi, Samsun'dan Ortadoğu ve Güney Kafkasya ülkelerindeki pazarlara ulaşmak için bir fırsattır...
Samsun-İskenderun ya da Samsun-Mersin Demiryolu projeleri ve yıllarca önce Samsun-Köstence limanları arasında başlatılması planlanan ve milyonlarca lira harcanarak yapılan Tren Feri İskelesi, bir farklılık yaratmaktadır...
Birçok Samsunlu farkında değil ama bu şehirden dünyanın her yerine otomobil yedek parçaları ihraç eden firmalar da vardır...
Yerli otomobil fabrikası Havza'ya kurulduğunda; yedek parça üretimi için onlarca işletme de OSB'de yer sıkıntısı çekmeyecektir...
Bursa'yı aklınıza getirin!..
Tarihi Bursa, bir tekstil şehri iken Türkiye'nin en önemli yedek parça üretim merkezlerinden biri haline geldiyse; bunun nedeni otomobil fabrikalarının kurulması...
Yerli otomobilin Havza'da üretilmesinin bir de "manevi" tarafı vardır...
Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün başlattığı Milli Mücadele'de ilk teşkilatlanmayı ve ilk mitingi yapan Havza'nın ilk milli otomobili üretmesi gibi...