Eğitim-İş Samsun Şube Başkanı Rüstem Kara, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla sendikaları tarafından yapılan, "Öğretmenlerin Ekonomik, Mesleki ve Sosyal Durumlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri" adlı araştırma sonuçlarını değerlendirdi.

MESLEĞE SAYGINLIK AZALDI

Eğitim-İş'in, 26 ilde 906 öğretmenle yüz yüze görüşerek yaptığı araştırmanın çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardığını belirten Kara, "Öğretmenler en çok geçim sıkıntısından, mesleklerine olan saygınlığın azalmasından şikayetçi. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yüzde 77'si öğretmenliğin saygın bir meslek olma özelliğini kaybettiğini belirtirken, yüzde 75'i daha çok para kazanacağı bir iş imkanı olduğunda öğretmenliği bırakmayı düşünüyor" dedi.

PSİKOLOJİK SORUN YAŞIYOR

Araştırmaya göre, öğretmenlerin yüzde 44'ünün ikiden fazla kredi kartı kullandığını ancak yüzde 24'ünün sadece asgari borcunu ödeyebildiğine dikkat çeken Kara, "Öğretmenlerin yüzde 20'si esnafa, yüzde 23'ü ise şahıslara borcu olduğunu belirtirken, yüzde 36'sı ise annesinden ve babasından maddi destek alıyor. Her 5 öğretmenden biri ek iş yapıyor. Öğretmenlerin yüzde 80'inden fazlası gelir yetersizliği nedeniyle psikolojik sorunlar yaşıyor, yüzde 79'u mesleğine motive olmakta zorlanıyor" diye konuştu.

BİR MAAŞ İKRAMİYE ÖNERİSİ

Önerilerini de dile getiren Kara, "24 Kasım Öğretmenler Günü'nde öğretmenlere bir maaş ikramiye verilmelidir. Öğretmenlerin maaşları yoksulluk sınırının üzerine çıkarılmalıdır. Adaletli ek ders ücret yönetmeliği çıkarılarak, ek ders ücretleri en az 25 TL olmalıdır. Öğretmenlere temsil tazminatı ödenmelidir. Her derecedeki memurun ek göstergesi artırılmalı, öğretmenler için ek gösterge 3 bin 600 olmalıdır. Yönetici atamalarında liyakat esas alınmalıdır. Eğitim çalışanları başta olmak üzere; bütün çalışanların ve emeklilerin insanca yaşayabilmesi için, kamuda 'eşit işe eşit ücret' için mücadelemizi sürdüreceğiz" ifadelerini kullandı.

Barış BUDANOĞLU