Yerli otomobil üretimi için önce Havza OSB daha sonra da Samsun tersane alanının gündeme getirilmesinin nedenlerinden biri, "Alternatifler sunalım, fabrikayı kaçırmayalım" görüşünden kaynaklanıyor...

Bu görüş, kamuoyunun önünde açıkça tartışılmasa da şehrin kanaat önderleri bir araya geldiğinde, Havza OSB, artı ve eksileriyle masaya yatırılıyor...
Samsun'un merkezinde yer sorunu var...

Hatta, Samsun'un duayen işadamlarından Cemal Yeşilyurt, sanayicilere uygun bir arazi bulunması durumunda 500 milyon dolarlık bir yatırım yapılabileceğini
söylemişti...

Samsun'da uygun yer olmadığı ya da bulunamadığı gerçeğinden yola çıkan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, yerli otomobil üretimi için Havza OSB'yi önermişti...

Bu heyecan verici açıklamayı yapan Murzioğlu, şöyle demişti: "TOBB Yönetim Kurulu Üyesi olarak gerekli girişimlerde bulundum. Ancak, nerede yapılacağına karar vermek benim işim değil. Bütün işleri biz yaptık, değerlendirme yapılması lazım. Bazı alternatif yerler gösterildi. Havza Organize Sanayi tamamen bakir durumda ve yaklaşık 700 dönümlük alt yapısı yapılmış, gelişme alanı da olan bir bölge. Ayrıca içinden demir yolunun geçtiği sayılı organize sanayi bölgesinden birisi. Bizim limanımıza da 80 kilometre uzaklıkta yer alıyor. Otomobil yedek parçası üreten firmalarımız var, böyle bir şey Samsun'da olursa bu firmaların sayısı da artacak. Samsun'da alt yapıyı oluştururuz, yeter ki Samsun'a gelsinler.' Yani, Havza OSB'nin gündeme gelmesinin nedeni 700 dönümlük bir arazi yapısı, içinden demir yolu hattının geçmesi ve denize 80 kilometrelik yakınlığıydı...

Gelemen'deki tersane alanının ise hem alternatif bir yer olması hem ulaşım kolaylığı hem de "beyaz yakalı" diye tabir edilen yönetici ve mühendislerin yaşam koşulları açısından gündeme geldiğini biliyorum...

Devlet, yıllar önce tersane alanında, yaklaşık 40 milyon lira harcayarak mendirek ve liman yaptırmıştı...

Geçen yıllar içinde "Yılan hikayesi"ne dönen tersaneden beklenen sonuç alınamadı...

Hatta, süreç kesintiye uğradığı için Samsunlu sanayiciler, o alana ikinci OSB kurulmasını teklif etmişti...

Tersane olmadı. İkinci OSB de olmadı....
Eeeee, o arazinin turşusu kurulacak değil!..
Hani, piyasa tabiriyle "Su satsan para kazanılacak" kadar bir değere sahip olan bu alanın atıl vaziyette kalması, hem Samsun hem de ülke ekonomisi için
büyük kayıptır!..

Siyasiler ve STK'lar, yerli otomobil üretiminin Samsun'da yapılması konusunda ortak görüşle meseleye bakarsa, Samsun kazançlı çıkar!..
Havza da olur, Kavak da olur, Asarcık da olur!..
Ne fark eder ki?..
Yeter ki, Samsun'da olsun!..