Hyundai, Yeni Veloster, Yeni Veloster Turbo ve Veloster N modellerini Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıttı. Yenilenen iç ve dış tasarımı, güç aktarma organı iyileştirmeleri ve geliştirilmiş yeni nesil bilgi, eğlence ve bağlantı özellikleriyle dikkatleri üzerine çeken Yeni Veloster, Yeni Veloster Turbo ve Veloster N fuarda ilgi odağı oldu.

YENİLENEN TASARIM

Güney Kore ve California'daki tasarım merkezlerinin ortak çalışmasıyla ortaya çıkan Veloster, yenilenen iç ve dış tasarımı, güç aktarma organı iyileştirmeleri ve geliştirilmiş yeni nesil bilgi,eğlence ve bağlantı özellikleriyle oldukça iddialı. Yeni Veloster, 1.6 litrelik turbo motoruyla 201 beygir, Veloster N ise tam 275 beygir gücünde. Arka koltuklara girişi kolaylaştırmak için asimetrik 2+1 kapı konfigürasyonunda sunulan Yeni Volester, önden bakıldığında LED farlar ve LED gündüz farları, çarpıcı yeni tip ızgara tasarımı ile dikkat çekiyor. 18 inç şık jantlar, arkaya doğru alçalan tavan yapısı ve genişletilmiş çamurluk ağızlarıyla Yeni Veloster, daha dinamik ve daha zinde bir görsellik sunmuş oluyor. Veloster N ise normal versiyona göre daha farklı bir süspansiyon sistemi kullanıyor. Maksimum performans için elektronik kontrollü, daha sert ve daha alçak bir setup kullanan N'de hızı ve sürüş zevkini simgeleyen kırmızı tampon ve marşpiyel şeritleri kullanılıyor.

ÜÇ TİP BENZİNLİ MOTOR SEÇENEĞİ

Yeni Veloster'da üç tip benzinli motora yer veriliyor. Hyundai imzalı 2.0 litrelik, 147 beygir gücündeki 4 silindirli motor, üstün verimlilik ve düşük emisyon için atkinson çevrime sahip olarak sunuluyor. İkili sürekli değişken supap zamanlaması, elektronik gaz kelebeği kontrolü, değişken indüksiyon sistemi ve yenilikçi sürtünme önleyici kaplamalarıyla ideal bir sürüş zevki veren bu motor, elektrik kontrollü 6 ileri otomatik veya 6 ileri manuel şanzımanla tercih edilebiliyor.

GAMMA 1.6-LİTRE TURBO ŞARJLI MOTOR

Daha fazla performans isteyenler için de geliştirilmiş 1.6 litrelik turbo motor öne çıkıyor. Bu ünite, 6 bin devirde 201 beygir güç üretiyor. Litre başına ürettiği 126.5 beygir güç ile sınıfının en iyilerinden biri olan Veloster Turbo'nun bir diğer yeniliği ise TVC yani Tork Vektör Kontrol sistemi. Virajlarda daha etkili bir yol tutuş ve yüksek sürüş zevki için elektronik stabilite programı ile beraber çalışan bu sistem sayesinde Yeni Veloster, bir önceki nesline göre daha dinamik ve daha sportif hissettiriyor.

MAKSİMUM SÜRÜŞ KEYFİ İÇİN VELOSTER N

Üzerindeki N logolarıyla ve daha agresif gövde kitiyle kardeşlerinden bir çırpıda ayrılan Veloster N, Albert Biermann önderliğindeki Hyundai N Motorsport takımı tarafından özel olarak geliştirildi. Markanın i30 N modelinden sonraki ikinci en hızlı otomobili olan Veloster N, 2.0 litrelik turbo bir motora sahip. Bu özel motorla beraber 275 beygir güç üreten Veloster N, 19 inç hafif alaşımlı jantlar üzerinde yürüyor. Veloster N Grin Kontrol sürüş modu ile sürücüsüne geniş bir ayar tercihi de sunuyor. Modlar, 'Normal', 'Spor', 'N', 'Eko' ve 'N Özel' olarak sınıflandırılırken motor gaz tepkisini ayarlama, egzoz sesini değiştirme, aktif diferansiyeli ayarlama, süspansiyon sönümleme oranlarını değiştirme, direksiyon sertlik derecesi ve benzeri sürüş kontrol özelliklerini içeriyor.

Hyundai Veloster, performans ve sportif bir sürüş ile öne çıkarken, şerit takip sistemi, sürücü dikkat seviyesi uyarısı, kör nokta çarpışma uyarısı, arka çapraz trafik çarpışma uyarısı ve karanlıkta daha iyi bir sürüş için High Beam Assist gibi gelişmiş sistemleri ile dikkat çekiyor.

Mehtap YILDIZ