İngilizce science (fen), technology (teknoloji), engineering (mühendislik) ve mathematics (matematik) kelimelerinin birleşiminin kısaltmasından oluşan STEM, fen bilimleri ve matematik bilgisini mühendislik ve teknoloji ile entegre ederek öğrencilere vermeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımı. Bu kapsamda Türkiye'nin ilk STEM laboratuvarında gerçekleştirilen 'Türkiye'nin ilk STEM Öğretmen Sertifika Programı'nda 11'inci dönem sona erdi. İstanbul Aydın Üniversitesi (İAÜ) Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Devrim Akgündüz, yaptıkları çalışmalarla STEM eğitiminin Türkiye'de yaygınlaştırılmasını ve doğru uygulanmasını istediklerini, bu bağlamda okullarla da çalışmalar yürüttüklerini ifade etti.

'Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını hedefliyoruz'
STEM'in fen bilimleri ile matematik bilgilerinin bir arada kullanıldığı bir eğitim yaklaşımı olduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Akgündüz, 'Günümüzde bu disiplinler birbirinden bağımsız şekilde değil, birbirine bütünleşmiş şekilde kullanılmaya çalışılmaktadır. Öğrencilerin tasarım odaklı düşünmesini, fen bilgisi ve matematik bilgisini daha sistematik şekilde hafızalarına yerleştirmesini hedefliyoruz. Bunun yanında öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri dediğimiz eleştirel düşünme, yaratıcılık, iletişim kurma, karmaşık problem çözebilme ve iş birliği yapma gibi çeşitli becerileri de elde etmesini STEM eğitimi sürecinde sağlayabiliyoruz' dedi.

'Türkiye'nin ilk 'STEM Öğretmen Sertifika Programı'nı gerçekleştiriyoruz'
İstanbul Aydın Üniversitesi olarak STEM İle ilgili Türkiye'ye liderlik ettiklerini ifade eden Akgündüz, 'Dünyanın eğitim ile ilgili trendlerini takip ediyoruz. Bu eğitim trendlerine yönelik projeler hazırlıyoruz. STEM için farkındalık çalışmaları yürütüyoruz. STEM laboratuvarımızda Türkiye'nin ilk STEM Öğretmeni Sertifika Programı'nı gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bu sertifika programı 2015 yılında başladı. Şu anda 12'inci sertifika programımızı gerçekleştiriyoruz. Bu alanda pek çok çalışmalar ve projeler yürüttük. Bunun yanı sıra öğretmen, öğrenci, özel yeteneklilerin eğitimi ve dezavantajlı öğrencilerin eğitimi gibi eğitimlerimiz de var' diye konuştu.

'STEM laboratuvarımızda öğretmenlere uygulamalı eğitim veriyoruz'
Sertifika programı kapsamında öğretmenlerin almış oldukları uygulamalı eğitimleri daha sonrasında okullarında uygulama fırsatı yakaladıklarına da değinen Yrd. Doç. Dr. Akgündüz, 'STEM ile ilgili en önemli çalışmalarımızdan biri içinde STEM Öğretmeni Sertifika Programı'nı gerçekleştirdiğimiz bu STEM laboratuvarıdır. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz burada uygulamalı eğitim almaktadırlar. STEM eğitiminin tüm bileşenlerini ve eğitimini uygulamalı olarak veriyoruz. Dolayısıyla öğretmenlerimiz burada aldıkları eğitimi kendi okullarında uygulama şansı yakalıyor. Bu konuda okullarla da çalışıyoruz' ifadelerini kullandı.
Bu alanda önemli yayınlara da sahip olduklarını söyleyen Akgündüz, 'Bu alanda Türkiye'de ilk olma özelliğine sahip çeşitli yayınlarımız var. Bunlar STEM Eğitimi Türkiye Raporu, STEM Eğitimi Çalıştay Raporu'dur. Ayrıca son olarak ise STEM Eğitiminin Öğretim Programına Entegrasyonu Raporu'nu da baskıya çıkarıyoruz. Birçok makalemiz, kitaplarımız ve konferans bildirilerimiz yayın aşamasında' açıklamalarında bulundu.

Türkiye’nin ilk STEM Öğretmen Sertifika Programı 12’inci döneminde