AGROEXPO Uluslararası Tarım ve Hayvancılık Fuarında standıyla yer alan Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri üretici ve tüketicilerden yoğun ilgi görüyor.
Her zaman üretici ve tüketicilerin yanında yer aldıklarını ifade eden Türkiye Tarım ve Kredi Kooperatifleri Genel Müdürü Fahrettin Poyraz, fuarın Türk tarımı açısından önemli bir fuar olduğunu ve yaklaşık 1 milyon üyesi olan bir kooperatif olarak şirketleri ile fuarda bulunduklarını ifade etti.
'Tüketime endeksli ürün planlamasında ciddi hazırlığımız var'
Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri olarak farklılıkları olduğuna dikkat çeken Poyraz, 'Özellikle üretim öncesi çiftçimizin ihtiyacı olan tohumluk, gübre, hayvancılıkta yem, ilaç, sera ve sulama malzemeleri olmak üzere ürün öncesi ve sonrasında çiftçimizin ihtiyacı olan tüm girdiler sağlamada şirketlerimiz vasıtasıyla imkanımız var. Ama sadece bununla kalmıyoruz. Fuardaki diğer kurum ve kuruluşlardan bir farkımız da üretilen ürünü alma ve pazara yani tüketiciye ulaştırma noktasında da tarım kredi şirketleri olarak varız. Bu anlamda birlik olarak başta Milli Savunma Bakanlığımız da olmak üzere pek çok kamu kurum ve kuruluşlarımızla yaygın şekilde yayılmış olan ve piyasada bilinen marketler zinciri ile de pazarda varız. Bir taraftan çiftçimize girdiler noktasında destek sağlarken bir taraftan da üretilmiş olan ürünü doğrudan doğruya alarak, gerek kurumsal olarak kurum ve kuruluşlara iletme gerekse de pazara ulaştırma noktasında önemli bir misyon üstlendiğimizin kanatindeyim. İleri dönemde de özellikle bu mantalite ile çalışmalarımızı geliştireceğiz ve tüketime endeksli olarak üretim planlaması noktasında ciddi bir hazırlığımız var. İnşallah önümüzdeki dönemde Tarım Kredi ve Tarım Kredi şirketlerini net ve belirgin şekilde alanda göreceksiniz' diye konuştu.
'İddialı bir çalışmamız olacak'
Sözleşmeli çiftçi modelini Türkiye'de hakim kılmayı hedeflediklerini de ifade eden Fahrettin Poyraz, 'Bu şekilde de özellikle üretilen ürünün değerinde alınmasını ve tüketiciye ulaştığı zaman da makul fiyatlarla tüketiciye ulaşması noktasında iyi bir misyon üstleneceğiz. Daha agresif demeyelim ama belirleyici olma noktasında iddialı bir çalışmamız olacak. Tarım kredi kooperatifi olarak şu anda yaklaşık 2 bin noktada Türkiye genelinde çiftçimizle iç içe geçen tek kuruluşuz. Sadece diğer birlikler gibi belli bir ürün segmentine odaklanmış da değiliz. Hububattan bakliyata, yağlı tohumlardan yaş meyve sebzeye kadar pek çok ürün gamında hem üreticinin yanında, onları üretim noktasında destekleme ayrıca üretilmiş olan ürünü satın alma sonrasında da tüketiciye en makul fiyatlarda ulaştırma noktasında ciddi bir misyonu üstlendik. Bu yönümüzü güçlendireceğiz sadece bu da değil bu fuarlarla uluslararası pazara da hitap etme imkanı buluyorsunuz. Yurtdışında önemli ölçüde üst düzey katılımcılar var. Biz bu anlamda Tarım Kredi Kooperatifleri ve bağlı şirketleri ile sadece iç piyasada değil uluslararası pazarda Türk çiftçisinin ürettiği ürünleri arz etmek ve oralarda da var olmak noktasında çalışmalar yapacağız. Önümüzdeki dönem Tarım Kredi ve Kooperatiflerinin farklı yönlerinin ön plana çıktığını göreceksiniz'ifadelerini kullandı.
Ürün ve üretim planlaması
Bir taraftan vatandaş üretici olarak 'ürün para etmiyor' diye şikayetçi diğer taraftan da tüketici de 'niye ürünü bu fiyattan alıyoruz' diye şikayetçi. Aslında biraz ürün ve üretim planlaması yapma noktasında çalışmamız lazım. Üretici ile tüketici arasında doğru bağı kurabilirsek eminimki üretici de üretiminde memnun olacak, tüketici de makul fiyatta kaliteli ürünü alma imkanına sahip olacak. Biz de bu anlamda hem iç hem de uluslarası piyasada ülke ve dünya ekonomisine olumlu katkı sunma hedefindeyiz' dedi.

Tarım Kredi Kooperatifleri’nden tüketime endeksli ürün planlaması hazırlığı