Dünyanın en büyük organik fuarı olarak kabul edilen BioFach Organik Ürünler Fuarı'nda Türkiye'yi Milli Katılım Organizasyonu'nu Türkiye'de Organik Sektöründe Koordinatör Birlik olan Ege İhracatçı Birlikleri üstleniyor. Fuarda Milli Katılım Organizasyonu ile, 24 Türk firması yer alacak.
Türkiye'nin 1998 yılından beri BioFach Organik Ürünler Fuarı'nda yerini aldığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, Türkiye'nin 2018 yılında 37 firma ile en yüksek katılımı gerçekleştireceğini, bunun da Türkiye'deki organik sektörünün gelişimini göstermesi açısından önemli olduğunu kaydetti.

Ege Bölgesi Organik ürün ihracatının yüzde 74'ünü yapıyor

Dünya genelinde sağlıklı gıdalar tüketme isteğinin artan bir trende sahip olduğuna işaret eden Tarakçıoğlu, 'Organik ürünlere olan ilgi her geçen gün artıyor. Ege Bölgesi organik sektöründe hem üretimde, hem de ihracatta lider konumda. Türkiye'nin organik ürün ihracatının yüzde 74'ünü Ege İhracatçı Birlikleri üyesi ihracatçılar gerçekleştiriyor. Türkiye'nin organik ürünler ihracatı 500 milyon dolar seviyesinde. 2023 yılı için ise; 2.5 milyar dolar ihracat hedefimiz var. BioFach Fuarı bu hedefe ulaşmak için itici güç görevi görüyor' diye konuştu.

Organik gıda pazarı 80 milyar dolara ulaştı

Organik tarımın özellikle son 10 yılda dünya çapında gösterdiğini anlatan Tarakçıoğlu şöyle devam etti: 'Hızlı gelişme sonucunda yaklaşık 120 ülkede organik tarım yapılıyor ve tarımsal alan ve üretim birimlerindeki oranı gittikçe artıyor. Dünya çapındaki toplam organik ürün pazarı değeri 80 milyar doları geçmiş durumda. Amerika Birleşik Devletleri bu pazardaki en büyük tüketici iken, BioFach Fuarı'nın düzenlendiği Almanya ise A.B.D'den sonra en büyük ikinci ülke olarak dünyanın her yerinden organik ürün ithalatı gerçekleştiriyor.'

BioFach Organik Ürünler Fuarı'nda Türk firmaları başta organik kuru kayısı, çekirdeksiz kuru üzüm ve kuru incir gibi organik kuru meyvelerimiz olmak üzere, kuru bakliyat, fındık, fıstık, badem, zeytin ve zeytinyağı, kuru domates ve domates konsantresi, konserve ve salamura meyve ve sebzeler, yağlı tohumlar, hububat, meyve suyu ve konsantresi, yarı kuru sebzeler, dondurulmuş sebze ve meyveler, un gibi belli başlı gıda ürünlerini Almanya ve dünyanın dört bir tarafından gelen ithalatçıların beğenisine sunacak.

Organik sektörü 2023 yılında 2,5 milyar dolar ihracat hedefliyor