ENC Lojistik Merkezi ile ilgili açıklamalarda bulunan Ençetin, Anadolu'ya kayan üretimin Mamak bölgesinde önemli ölçüde, depolama alanlarına ihtiyaç olduğunu ortaya çıkardığını, bu nedenle Batıyı Anadolu'ya 41 ile bağlayan tek yol olması ve karayollarının verilerine göre Samsun yolundan günlük 40 bin araç geçişi yapılıyor olması sebebiyle stratejik bir pozisyonda bulunan Samsun yoluna depolama ve mağaza alanları yatırımı yapma kararı aldıklarını söyledi.
Uygun depolama noktalarının hem lojistik, hem de üreticiye doğru stok yönetimi yapılması konusunda büyük katkısı bulunacağını kaydeden Ençetin, 'Bu sebeple mağaza ve depolama alanımız Kayaş otoban bağlantısına 5,5 kilometre, Ankara şehir merkezine kuş uçuşu 16 kilometre mesafede Ankara'nın tüm bağlantı yollarına ulaşımı kolay bir mevkide seçilmiştir. Yapacağımız yatırım özellikle lojistik sektörüne yönelik operasyonel sorunlara çok ciddi çözümler getirmeyi hedeflemektedir. Depo yönetimi tüm lojistik faaliyetler içerisinde en büyük paya sahiptir' dedi.
Bu alanların iyi yönetilmesi satış noktalarının planlanan zamanlarda beslenmesi stok ve sipariş hazırlama doğruluk oranlarının yüksek tutulabilmesi lojistik maliyetinin dolayısıyla ürün maliyetlerinin düşürülmesi adına büyük rol oynamakla beraber özellikle hammaddesi yurtdışından gelen malzemelerle üretim yapan üreticilerin de uygun depolama sayesinde oluşacak kur farkından etkilenmeyeceğini belirten Ençetin, bu sayede ülke ekonomisine de katkı sağlanacağını ve özellikle Anadolu'da ki üreticileri büyük şehirlerdeki rakipleriyle yarışa bilirlik düzeyini artırmayı amaçladıklarını söyledi.
Yapılan yatırımın sıradan bir depo değil, her türlü ürünün depolanması ve dağıtılmasını sağlayacağını, dolayısıyla çok amaçlı depo yapılanmasının hedeflendiğinin altını çizen Ençetin, 'Bu bağlamda mağaza ve depolama alanımız toplam da 25 bin metrekare kapalı alana sahiptir. Samsun yoluna cephe 6 adet idari bina ofisi ile beraber her ihtiyaca yönelik bin 500 metrekare ve 8 bin metrekare arasında değişiklik gösteren depolar ve 11 adet her biri 400 metrekare oturumlu mağaza alanları ile birlikte sunulacaktır. Ayrıca depolama alanlarının giriş ve çıkışlarının her araç kapasitesine uyumlu olabilecek şekilde 15 metre genişliğin de yollardan sağlanacaktır' dedi.
Ençetin, büyük sanayi firmalarının ürünlerini artık kendi bünyelerin de depolamak yerine lojistik depolarını kullanmayı tercih ettiklerini belirterek, 'Türkiye, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetlerine yakınlığı nedeniyle bölge de bir üretim ve lojistik üssü haline gelecektir. Lojistik yatırımlarının ileri vadede daha da önem kazanacaktır. Bu doğrultuda yatırımlar farklı lokasyonlar da devam edecektir' dedi.