Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Türkiye'nin yeni turizm hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Turizm Ana Planı'nı hazırlayacağını anımsatan Bağlıkaya, ilgili tüm paydaşların bir araya getirileceği planın devreye girmesiyle turizm konusunda çok önemli gelişmelerin yaşanacağını ifade etti. nBağlıkaya, planın temel unsurları arasında turizm sezonunun 12 aya yayılması ve uluslararası alanda harcama kapasitesi yüksek pazarların yer aldığına işaret ederek, turizmciler olarak Bakanlığın sektör için attığı adımlardan büyük mutluluk duyduklarını vurguladı.

ORTALAMANIN ÜÇ MİSLİ

Türkiye'nin yeni hedef pazarlarının Çin, Hindistan, Japonya ve Güney Kore olarak belirlendiğine işaret eden Bağlıkaya, şunları söyledi: "Sadece Çin, yurt dışına yılda 140 milyon turist gönderiyor. Diğer hedef pazarlar Hindistan, Japonya ve Güney Kore'yi de hesaba kattığımızda, bu yılda toplam 325 milyon turiste karşılık geliyor. Harcama kapasiteleri ortalama 2 bin dolarlarda. Yani bizim şu andaki ortalamamızın neredeyse üç misli. Dolayısıyla bu pazarlara biraz daha konsantre olmak gerekiyor." Turistlerin Türkiye'de harcadığı miktarın, kaldığı sürenin çok önemli olduğuna değinen Bağlıkaya, "Türkiye'nin gerçekten turizm konusunda büyük hedefleri var. Neden 100 milyon turist, 100 milyar dolar gelir hedefi olmasın. Harcama kapasitesi yüksek turist pazarlarında etkin olarak böyle bir hedef koyabiliriz" şeklinde konuştu.