HaberlerDoğru nefes gençleştiriyor

Doğru nefes gençleştiriyor

Nefes aldığımız sürece yaşıyoruz. Peki, doğru nefes alabiliyor muyuz? Transformal Nefes Eğitmeni Berna Acargil, doğru nefes almanın önemini Haber Gazetesi okurları için anlattı. Acargil, kaygılarımızı azaltmak, stres ve yorgunlukla mücadele etmek ve gençleşmek için doğru nefesin şart olduğunu söyledi.

Doğru nefes gençleştiriyor

Sizi tanıyabilir miyiz?

Berna ACARGİL: Yoga-plates ve transformal nefes eğitmeniyim. Reiki heal your life, recall healing biyoenerji eğitim ve seminerlerine katıldım.

Nefes alma teknikleriyle ilgili nasıl çalışmalar yaptınız?

Berna ACARGİL: Nefes alma teknikleriyle ilgili klasik yoga eğitimimde ve transformal nefes eğitimimde farklı nefes teknikleri öğrendim, uyguladım ve bütün bunları derslerimde de uygulamaya devam ediyorum.

Doğru nefes alma şekli nedir, tarif eder misiniz?

Berna ACARGİL: Doğru nefes burundan alınıp burundan verilir. Doğru nefeste göğüs yerine diyafram hareket eder. Diyafram nefesine verilecek en iyi örnek çiçek koklamak olur. Çiçek koklar gibi soluduğumuz havayı akciğerlerimize çekmeli ve bunu yaparken de karnımızı dışarı doğru itmeliyiz. Nefes verirken ise karnımızı yavaş yavaş içeri çekmeliyiz, böylelikle diyaframımızı çalıştırmış oluruz. Nefes vermeyi, nefes almaktan daha yavaş yapmak doğru nefesin bir parçasıdır.

Diyafram ile nasıl nefes alınır?

Berna ACARGİL: Diyafram nefesinde ağız kapalıdır. Dil rahattır. Burundan ihtiyacımız kadar nefes alınıp verilir. İhtiyacımız ne ise o kadar… Nefes alırken karnımız dışarıya doğru genişlerken, nefes verdiğimiz sırada karnımız içe doğru çekilmeli. Diyafram kasının aktif çalışmasının göstergesi, karın kaslarının bu hareketidir. Nefes verirken ciğerlerimizdeki son hava zerresi çıkana kadar nefes verme işlemi devam etmelidir. İçimizde hiç hava kalmamalı. Sonra tekrar nefes almalıyız.

Nefes alma şeklimiz bizi nasıl etkiliyor?

Berna ACARGİL: Doğru nefes alıp vererek sağlıklı ve neşeli olmak mümkün. Ayrıca doğru nefes alıp vererek sadece bedenimizi değil bilincimizi de dengesine kavuşturabiliriz. Diyafram nefesiyle, diyafram kasını aktif kullanmak stres, kabızlık, postür bozuklukları, zihinsel karmaşa gibi rahatsızlıklardan kurtulmamıza yardımcı olur. Daha iyi uyku, daha kuvvetli bir bağışıklık sistemi de, doğru nefesin bir diğer faydasıdır. Nefesi düzenlemenin panik atak ya da anksiyete bozukluğu ile bile mücadele etmek konusunda çok önemli bir yeri olduğu da unutulmamalıdır.

Transformal nefes tam olarak nedir?

Berna ACARGİL: Transformal nefes, kişinin kendi kendini şifalandırabileceği en güçlü şifa tekniklerinden biridir. Bu teknik, nefesle beraber bedendeki yaşam enerjisi ile de ilgili. Transformal nefeste; kısıtlanmış nefes kalıplarını açmak, temizlemek, daha etkin ve kolay nefes almayı öğrenmek ilk seviyedir. Kişi nefesini açarak bedenin doğan iyileşme gücü için gerekli enerjiyi alarak yaşam kapasitesini arttırır. İkinci seviyede nefesin kısıtlanmasına neden olan bilinçaltındaki travma ve olumsuzlukların iyileştirilmesiyle ilgilidir. Nefesin kısıtlı olduğu yerlere nefes alarak travmaların bedendeki etkisi azaltılabilir. Transformal nefes, 30 yılı aşkın bir süredir Amerika ve Avrupa’da güvenle uygulanıyor. Transformal nefes 2014 yılında İngiltere’de “en iyi tamamlayıcı tıp” ödülünü almış ve dünya üzerinde on binlerce kişinin bedensel, zihinsel ve ruhsal şifa bulmasını sağlamış bir tekniktir.

Nefes alma biçimi, kişinin nasıl bir yapıya sahip olduğu hakkında ipucu verir mi, örneğin göğüs nefesi alan kişi nasıl özelliklere sahiptir?

Berna ACARGİL: Evet, bazı ipuçları verir. Göğüs bölgesinde nefes olduğunda genelde alt karında nefes yoktur. Bunu transformal nefes seanslarında daha detaylı görebiliriz. Göğüs nefesi alan kişiler genelde sevgi alışverişinde zorluk çekmezler. Kalplerinin sesini dinlerler. Ancak çok verici ve fedakâr olabilirler.

Hastalıklarla (psikolojik ve fizyolojik), stresle ve yorgunlukla mücadelede doğru nefesin rolü nedir?

Berna ACARGİL: Doğru nefes, diyafram nefesiyle lenf sisteminde vakum etkisi oluşur ve vücuttaki toksin atışı hızlanır. Bunun sonucunda da hatalıklarla mücadele kolaylaşır. Bebekler ve çocuklar karından nefes aldığı için mutlu ve kaygısızdır. Doğru nefes alıp vererek sağlık ve neşeye yeniden kavuşmak mümkün, üstelik doğru nefes alıp vermek sadece bedenimizi değil bilincimizi de olumlu manada etkileyecektir.

Hamilelik sürecinde ve normal doğum için nefes alma teknikleri neler?

Berna ACARGİL: Hamilelikte yaşanan fiziksel, metabolik ve psikolojik değişimlere uyum sağlamak için yapılabilecek en faydalı çalışmalar, nefes egzersizleridir. 32. Haftada rahim tam diyaframın altına gelir. Diyaframın itilmesi nefes almayı zorlaştırır. Mide de yukarı itildiği için mide yanmaları ve bulantılar artar. Nefes egzersizleriyle mide yanması şikâyetleri azalır. Hazım kolaylaşır kabızlık ve gaz şikâyetleri de yine azalır. Akciğer kapasitesi ve bebeğe giden oksijen artar. Diyafram güçlendikçe nefes alma zorlukları azalır. Hamileliğin durumuna göre nefes teknikleri eğitmenle birlikte çalışılmalıdır.

Konuşma ve diksiyon için doğru nefes almanın önemi nedir?

Berna ACARGİL: Akıcı konuşmak, doğru vurgulama yapmak için gerekli ilk şey doğru nefestir. Konuşma ve diksiyonda diyaframdan nasıl nefes alınacağı ve diyaframın nasıl kullanılacağı anlatılır. Düzgün konuşma ve diksiyon için diyafram nefesinin doğru bir şekilde kullanılması çok önemlidir.

Doğru nefesle yaşlanma sürecini geciktirmek mümkün mü?

Berna ACARGİL: Evet, doğru nefes almak ve vermek kan atışını ve kalitesini arttırır. Toksinlerin daha kolay atılmasına yardımcı olur. Sinir sistemi ve hormonlar üzerinde olumlu etki yaratır. Diyafram nefesi büyüme hormonunu arttırarak yaşlanmayı geciktirir. Cildi canlandırır hücre verimliliğini arttırır.

Öfkeli anlarımızda hangi nefes yöntemini uygulamalıyız?

Berna ACARGİL: Öfkeli anlar kişinin ani karar almasına yol açarak ciddi durumlara sebep olabilir. Bu aşamada ilk olarak nefes alış verişine odaklanmalıyız. Eğer ki çok hızlı nefes aldığınızı fark ediyorsanız burnunuzdan derin bir nefes alın ve ağzınızdan oldukça yavaş şekilde verin. Nefesiniz düzenli hale gelene kadar devam edin.

Nefes hızı düzene girdiğinde neler olur?

Berna ACARGİL: Nefes hızı düzene girince stres, kaygı, ağrı hissi azalır. Ayrıca kronik ve düzenli ağrısı olanlar nefes tutmak yerine derin nefes almalı. Doğru nefes kalbi de güçlendirir.

Teşekkür ederiz.

Röportaj: Burcu DÜZGÜN ÇOBAN

Fotoğraf: Pirsu DÜZGÜN





SIRADAKİ HABER
}