HaberlerHer gün tüketiyoruz ama... Bu gerçek şoke etti

Her gün tüketiyoruz ama... Bu gerçek şoke etti

Uzmanlara göre her gün 8 bardak su içmek gerekiyor. Tıp Enstitüsü'ne göre, tükettiğiniz suyun yaklaşık yüzde 80'i içeceklerden, kalan yüzde 20'si ise yiyeceklerden gelmektedir.

Her gün tüketiyoruz ama... Bu gerçek şoke etti

Her gün 8 bardaksu içmeniz gerekiyor. Bazı doktorlar hayat tarzınıza, vücut büyüklüğünüze ve genel sağlık durumunuza göre daha fazlasını bile önermektedir. Tıp Enstitüsü (The Institute of Medicine) kadınların günlük 9 bardak yani 2,2 litre su içmesini önermektedir. Erkekler içinse bir günde 13 bardak yani 3 litre su içilmesini öneriyorlar.

Vücudun yeterli miktarda suya sahip kalması görüldüğü kadar zor da değildir. Tıp Enstitüsü'ne göre, tükettiğiniz suyun yaklaşık yüzde 80'i içeceklerden, kalan yüzde 20'si ise yiyeceklerden gelmektedir. Yani H2O tüketiminizi içeceklerin yanında yiyeceklerle de bir oranda sağlanabilmektedir. Pek çok taze sebze ve meyve yüksek oranlarda su içerir. Bunun yanında, bu tarz yiyeceklerde bol miktarda anti-oksidan, vitamin, elektrolit ve lifler de olduğu için vücudun su ihtiyacını karşılamasının yanında sağlığa olan başka yararlarından da faydalanılmış olur.

SALATALIK

Su oranı: 96%

Salatalık katı gıdalar içinde en yüksek sulu besinler oranına sahip olanıdır. Güçlü bir güneş ışığı altında çalışırken bile vücudunuzun dehidre olmasını yani susuz kalmasını engellemeye yardımcı olur. Besin değerini de göz önünde bulundurduğumuzda, salatalığı mutlaka yıl boyunca diyetinize eklemek isteyeceksiniz. Salatalıkta bol miktarda C, K, ve B vitaminleri, bakır, potasyum ve manganez gibi mineraller vardır. Bu sayede, beslenme yetersizliklerini önlemek için de birebirdir.

KABAK (DOLMALIK)

Su oranı: 95%

Kabak salatalığa çok benzese de ondan farklı bir sebzedir.. Tek ortak yönleri yüksek su içerikleri ve besin değerleridir. C, B ve A vitaminleri konusunda zengindir. Ayrıca kalsiyum, demir ve magnezyum gibi mineraller içerir. Yüzde 95 su oranı vardır ve vücut için harika bir su kaynağıdır. Ama pişirildiğinde su içeriğinin bir kısmını kaybeder.

DOMATES

Su oranı: 94%

Domates ülke genelinde en çok tüketilen sebzelerden biri ve zengin bir likopen, beta karoten, folik asit, potasyum, C ve E Vitaminleri ve flavanoid kaynağıdır. Kalp hastalığına ve kansere iyi gelmesinin ve genel sağlığımıza faydalı olmasının yanında, yüzde 94 oranında da su içermektedir. Yani dehidrasyon yaşamamızı (susuz kalma) engelleyen gıdaların başlarında gelmektedir.

ANANAS

Su oranı: 87%

Ananas için doğa ananın şekeri diyebiliriz. Vücudu hidre etmesinin yanında besin değeri de yüksektir. Antioksidanlar, vitaminler ve minerallerin yanında, ananas bromelain enzimi bakımından da zengindir. Bromelain kanser hücreleri ile savaştığı ve yeni kanser hücrelerinin oluşumunu engellediği bilinmektedir.


KARPUZ

Su oranı: 92%

Karpuz da yazın favori yiyeceklerinden. Hayatımıza tat katmasının yanında yüzde 92 su oranıyla vücudumuzun yaz sıcağında su kaybı yaşamasını da engeller. 2009 tarihli bir araştırma gösteriyor ki bazı meyve ve sebzelerdeki tuz, mineral ve doğal şekerler insanların su ihtiyacını su ve sporcu içeceklerine göre daha etkili bir şekilde giderebiliyor. Bu araştırmada, karpuzun bu konuda en iyi yiyecek olduğu sonucu da çıkmıştır

KEREVİZ

Su oranı: 95%

Daha önce internette popüler bazı yazılarda kerevizin 'eksi kalori' bir yiyecek olduğunu duymuş olabilirsiniz. Bu doğru olmasa da (sap başına 6 kaloridir), su içeriği konusunda duyduklarınız doğrudur. Bu yüksek su içeriğinden dolayı başağrısı için doğal bir çare olarak bilinir. Baş ağrılarının genellikle dehidrasyon yani susuz kalma sonucu olduğunu biliyor muydunuz? Kereviz suyu içerek, baş ağrısından hızlı şekilde kurtulmanız mümkün. Kerevizin faydaları su içeriği ile de bitmiyor. A, C, K ve folik asit bakımından da zengindir.

ÇİLEK

Su oranı: 92%

Çilek de antioksidanlar, vitaminler ve mineraller konusunda zengindir. Bu besin öğeleri bağışıklık sistemini güçlendirip hastalıklara karşı direnç sağlar. Vücuda su takviyesi yapma konusunda da çilek en iyi besinlerdendir. Sulu kırmızı çilekte yaklaşık yüzde 92 oranında su vardır. Ahududu, böğürtlen ve yabanmersininde bu oran yüzde seksenlerdedir.

GÖBEK SALATA

Su Oranı: 96%

Her gün tüketiyoruz ama...
Göbek salata yıllar boyu diyetisyenler tarafından besleyici değeri konusunda kötü şöhret edinmiştir. Çoğu diyetisyen ıspanak, lahana ya da marul gibi daha koyu yeşil olan varyasyonlarını önermiştir. Daha koyu yeşil olanlarda daha yüksek miktarlarda lif, ana mineraller ve vitaminler vardır. Ama su konusunda göbek salata daha öndedir. Arkasından marul çeşitleri gelir.

ISPANAK

Su oranı: 92%

Ispanak gibi daha koyu yeşil yapraklı sebzeleri de göbek salatayla harmanlayıp diyetinize daha fazla tat ve besleyici öğe katabilirsiniz. Ispanak besin öğeleri konusunda oldukça zengindir. Biraz ıspanakla bile günlük A Vitamini ihtiyacınızın yarısından çoğunu almış olursunuz. Bunun yanında, ıspanacak C Vitamini ve hatta protein bakımından da zengin bir sebzedir.

LAHANA

Su oranı: 92-93%

İster yeşil ister kırmızı lahana tercih edin, yeşil lahana biraz daha önde olsa da her ikisi de yüksek oranda su içerir. Yeşil lahanada oran yüzde 93 iken, kırmızı lahanada su oranı yüzde 92'dir. Ayrıca lahana, C,K,B Vitaminleri, folik asit, manganez, magnezyum, fosfor, potasyum, demir, kalsiyum bakımından da oldukça zengindir.

KAVUN

Su Oranı: 90%

Bir porsiyon kavun hem vücudunuzun kaybettiği suyu geri kazanmasına hem de bağışıklık sisteminize faydalı olur. Kavunda yüzde 90 su olduğundan, özellikle de sıcak yaz aylarında sizi kendinize getirir. Ayrıca bir porsiyon kavun bir gün için gereken A ve C vitaminlerini size sunar.

TURP

Su Oranı: 95%

Turp, alışveriş yaparken çoğu kişinin görmezden geldiği bir sebzedir. Siz de turp yemeyen biriyseniz, ona bir şans vermelisiniz. Turpun baharatlı-tatlı bir tadı vardır ve inanılmaz derecede sağlıklıdır. Yüzde 95 su içermesinin yanında, kansere karşı koyan anti-oksidanlar bakımından da zengindir.

ŞEFTALİ

Su Oranı: 88%

İyi bir şeftali yerken suyunun kolunuza damladığını görürsünüz. Turptan daha sulu olmasını bekleseniz de su oranı yüzde 88'dir. Ama bu oranda vücudunuza H2O katkısı yapma açısından az değildir.

KAYISI

Su Oranı: 86%

Kayısı ve şeftalinin suya ihtiyaç duyduğumuz yaz aylarında taze taze bulunuyor olması şansımızadır. Kayısının aşırı sıcağa ve nakliyeye dayanıklılığı düşük olsa da yazın erken çıkar ve bol bol bulunur. Vücudumuza su katkısının yanında, anti-oksidan ve beta-karoten bakımından zengindir.

PORTAKAL

Su Oranı: 87%

Portakalın C Vitamini kaynağı ve bağışıklık sistemini güçlendirici etkilerini çoğu kişi bilir. Bunun yanında vücuda su kazandırma konusunda da etkili bir meyvedir. Ama vücuda greyfurta göre biraz daha az su kazandırır.

GREYFURT

Su Oranı: 91%

Greyfurt dehidrasyonu (susuz kalma) önlemesinin yanında yağ yakmaya ve göbek bölgesini küçültmeye de yardımcı olan bir meyvedir. Bir araştırmada, araştırmacılar, her yemekten önce yarım greyfurt yemenin diyet yapan kişilerin 12 haftalık bir periyotta yaklaşık 1.5 kg vermelerine yol açtığını öğrenmişlerdir.

DOLMABİBER

Su Oranı: 92%

Her gün tüketiyoruz ama...
Bir dolmalık biberi kırdığınızda su sıçradığını farketmişsinizdir çünkü dolmabiberin yüzde 92'si sudan oluşmaktadır. Kırmızı, yeşil, turuncu ya da sarı, ne renkte olursa olsun tüm dolmabiberler vücut için su kaynağıdır. Besinsel değer olarak da zengindir. Yüksek oranda C Vitamininin yanında, tüm renklerdeki dolmabiberler vücudun düzgün bir şekilde çalışması için gerekli olan anti-oksidan, vitamin ve mineraller bakımından zengindir.

TURNA YEMİŞİ

Su Oranı: 87%

Taze turna yemişi yemenin büyük faydaları vardır. İdrar yolları enfeksiyonu, bazı kanser çeşitleri için koruyucu işlevinin yanında bağışıklık sistemini güçlendirir ve vücudun susuz kalmasını önler.

KARNABAHAR

Su Oranı: 92%

Farketmemiş olabilirsiniz ama karnabaharın da çoğu sudur. Çilek ile aynı oranda suludur ve ananas ve şeftaliden daha çok su içerir. Karnabaharın yüksek su içeriği gevrek ve taze olmasına da katkıda bulunur.

BROKOLİ

Su Oranı: 91%

Sağlıklı bir sebze olan brokoli yüzde 91 oranında su ihtiva eder ve vücudunuzun susuz kalmaması için güzel bir seçenektir. Besin değeri açısından da oldukça güçlü bir gıdadır. Bir porsiyon brokolide bir portakaldan daha çok C Vitamini vardır.

AHUDUDU

Su Oranı: 87%

Çilek kadar olmasa da ahududunun da su oranı yüksektir. Artı olarak diğer benzeri meyvelerden daha fazla lif içerir (Bardak başına 8 gram).

YABANMERSİNİ

Su Oranı: 85%

Yabanmersininin faydaları saymakla bitmez. Kansere karşı koyar, bağışıklık sistemini güçlendirir ve beyin sağlığına destek olur. Ayrıca yüzde 85 su oranıyla, vücudun susuz kalmamasına yardımcı olur.

ÜZÜM

Su Oranı: 81%

Üzüm de su zengini bir meyvedir. Ek olarak kalp sağlığı ve bağışıklı sistemi için de faydalıdır. Bir salkım üzüm günlük önerilen K ve C Vitaminleri miktarının yarısına yakınını sağlar.





SIRADAKİ HABER
}