Haberlerİzmir HaberleriDemir: 'İyi planlanan norm sistemi ile eğitimde başarı artacaktır'

Demir: 'İyi planlanan norm sistemi ile eğitimde başarı artacaktır' - İzmir Haberleri

Türk Eğitim-Sen İzmir Şube Başkanı Merih Eyyup Demir, norm sisteminin iyi planlanarak eğitimdeki başarının artırılabileceğini söyledi.

Demir: 'İyi planlanan norm sistemi ile eğitimde başarı artacaktır'

Milli Eğitimde uygulanan norm sisteminde yaşanan aksaklıkların eğitim sistemini olumsuz etkilediğini belirten Başkan Demir, 'Okullardaki norm kadrolar öğretmenlerimizin ders saat sayısına göre belirlenmektedir. Öğretmenler seçmeli derslere girebiliyor. Öğretmen seçmeli dersi seçince ders sayısı artıyor ve okulun ihtiyacı bir öğretmen yerine iki öğretmen oluyor. Bu yıl çocuklar matematik öğretmeninin seçmeli dersini seçti. Doğal olarak öğretmenin ders sayısı artıyor. Okul müdürü de Milli Eğitim Müdürlüğü'nden ikinci matematik öğretmenini istiyor. Çocuklar sene içerisinde yaptığı seçmeli ders tercihlerini bir yıl sonra değiştirebilir. Sınıf oluşmayınca da norm düşüyor. Bu durumda okula görevlendirilen öğretmen norm fazlası oluyor. Bu öğretmen okul okul geziyor. Norm işlemlerinin öğretmenlerin önünü görebilecek şekilde düzenlenmeli. Bu konuyu masaya yatırmamız gerekiyor. Norm fazlası daha uzun vadeli olarak planlanmalı. Aksi takdirde öğretmenlerimizden verim alamıyoruz. Bu yüzden öğrencilerin başarı oranları da düşüyor' dedi.

'Devletimiz ekonomik zarara uğruyor'
2016-2017 eğitim öğretim yılının norm değerleri üzerinden yapılacak olan il içi yer değiştirme, iller arası yer değiştirme ve özre bağlı yer değiştirme işlemleri sonucunda sorunlar yaşanabileceğine dikkat çeken Demir şunları söyledi:
'2016-2017 okul ders dağılımına göre normlar belirlendiği için 2017-2018 eğitim öğretim yılında oluşacak sınıflar ve ders durumuna göre normlarda artma veya azalma olacaktır. Öğretmen ihtiyacı olan okullar ihtiyaçlarını karşılayamayacaktır. İhtiyaç olmayan okullara öğretmen ataması yapıldığın için hizmet puanı düşük olan öğretmenler norm fazlası duruma düşecektir. Sağlıklı bir planlama yapılmadan geçişi yapılması düşünülen tam gün eğitim uygulaması neticesinde oluşacak norm fazlası öğretmen açığı da yeni açılacak kurumlar olmadığı sürece sistemde norm konusundaki sıkıntıların büyümesine sebebiyet verecektir. Tamgün uygulamasındaki plansızlığın norm sorunu yanında çalışan veliler açısından doğuracağı sıkıntıları da göz ardı edemeyiz. Norm fazlası olan öğretmenlerin atamaları yapılana kadar ücretli öğretmen görevlendirilmesi yapılmak zorunda kalınacaktır. Bu durum da hem eğitim öğretimin kalitesi ve hem de devletimizin ekonomik anlamda zarara uğraması demektir.'





SIRADAKİ HABER
}