HaberlerBeslenme karın doyurmak değildir

Beslenme karın doyurmak değildir

Medicana International Samsun Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı F. Hüban Gönülol, 'Beslenme hiçbir zaman sadece karın doyurmak anlamına gelmez. Yaş, cinsiyet, aktivite, genetik, fizyolojik özellikler ve hastalık durumu, alınması gereken besin öğeleri miktarını etkiler' dedi

Beslenme karın doyurmak değildir

 Medicana International Samsun Hastanesi, British American Tobocco tarafından organize edilen 'İyi Yaşam Yılı' çalışmaları kapsamında firma çalışanlarına  yönelik Sağlıklı Beslenme semineri düzenlendi. Seminere konuşmacı olarak Medicana International Samsun Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı F. Hüban Gönülol katıldı.  Yoğun ve ilgili katılımcının yer aldığı seminerde; Dyt. F. Hüban  Gönülol sağlıklı ve dengeli beslenme, kilo kontrolü, vücut kitle indeksi konularında bilgiler verdi.

50'DEN FAZLA BESİN TÜRÜNE İHTİYAÇ VAR

Dyt. F Hüban Gönülol, "’Beslenme, büyüme ve yaşamın sürdürülmesi ve sağlığın korunması için besinlerin kullanılmasıdır. Beslenme hiçbir zaman sadece karın doyurmak anlamına gelmez. Yaş, cinsiyet, aktivite, genetik ve fizyolojik özellikler ve hastalık durumu, alınması gereken besin öğeleri miktarını etkiler. Bu yüzden beslenme bireye özgü planlanmalıdır. Ancak, toplumun sağlığı için bazı temel beslenme ilkelerinin genelleştirilmesi gerekmektedir.  Yenilebilen ve yenildiğinde yaşam için gerekli besin öğelerini sağlayan bitki ve hayvan dokuları besin ya da gıda ya da yiyecek olarak tanımlanır. Besinlerimiz çok çeşitlidir. Her çeşit besinin içinde değişik miktarlarda “besin öğesi” dediğimiz kimyasal moleküller bulunur. Bugüne değin beslenme bilimi üzerindeki araştırmalar, insanın büyüme, gelişme ve sağlıklı olarak yaşamını sürdürmesi için 50'dan fazla türde besin öğesine gereksinimi olduğunu göstermiştir" dedi.

PİŞİRME SAĞLIĞI ETKİLER

Gönülol,  açıklamalarını şöyle sürdürdü: "Yeterli beslenme, genellikle vücudun yaşamı ve çalışmasını sürdürebilmesi için gerekli enerjinin sağlanması anlamına gelir. Karbonhidratlar, yağlar ve protein enerji sağlayan öğelerdir. Dengeli beslenme ise, enerji yanında bütün besin öğelerinin gereksinim kadar sağlanmasıdır. Örneğin insan gerektiğinden çok yerse, besin öğeleri gerektiğinden çok alınır. Çok alınan bazı öğeler vücutta yağ olarak birikebilir. Bunu sonucu da Şişmanlık dediğimiz hastalık ortaya çıkar. İnsan bazen de yeterince yediğini düşünebilir ancak uygun seçim yapamaz ya da yanlış hazırlama, pişirme yöntemi uygularsa, besin öğelerinin bazılarında kayıplar olur ve kişinin sağlığı bundan etkilenir. Bu duruma dengesiz beslenme denir.

DENGELİ BESLENME KURALLARI

Yeterli ve Dengeli beslenebilmek için uyulması gereken kurallara da değinen Dyt. F. Hüban Gönülol, "Bir iki besin türünden çok yemek yerine, değişik tür besinlerden gereksinimimiz kadar yemeliyiz. Günde en az üç öğün besin tüketmeliyiz. Şekerli içecek ve tatlı tüketiminizi azaltmalı, şekeri az içeren besinleri tercih etmeliyiz. 

Lezzetine bakmadan yemeklere tuz eklememeli ve fazla tuzlu besinlerden uzak durmalıyız. Unutmamalıyız ki yağların tüketim miktarı kadar türü de önemlidir. Günlük tükettiğiniz yağın üçte biri tereyağı, üçte biri zeytinyağı, üçte biri de ayçiçeği yağı gibi diğer bitkisel yağlardan olmalıdır. Günlük su tüketimimize dikkat etmeli En az 6–8 bardak suyu tüketmeye çalışmalıyız. Yiyecek alırken, saklarken, hazırlarken ve pişirirken besin güvenliğinin sağlanması ve vitamin mineral kayıplarının en aza indirilmesi için gerekli önerileri öğrenmeli ve şartları yerine getirmeliyiz’’ diye konuştu.

Program sonrası ; katılımcılar ve Medicana Samsun Hastanesi yetkilileri British American Tobocco tarafından hazırlanan sağlıklı atıştırmalıkların da tadına baktı.

 





SIRADAKİ HABER
}