HaberlerJaponya'nın tercihi Türkiye oldu

Japonya'nın tercihi Türkiye oldu

Japonya, Türk meyve sebze mamullerini tercih etti. Türkiye'nin, Japonya'ya meyve sebze mamulleri ihracatı 2018 yılında yüzde 26'lık artışla 24 milyon dolara ulaştı

Japonya'nın tercihi Türkiye oldu

 

İhraç pazarlarını çeşitlendirerek, 2018 yılında 832 milyon dolarlık ihracat rakamıyla tarihi rekora imza atan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 2019 yılı için belirlediği 1 milyar 50 milyon dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için tanıtım atağını Japonya’da sürdürdü. 2019 yılında Almanya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden sonra üçüncü duraklarının 5-8 Mart tarihleri arasında Japonya’nın Chiba şehrinde düzenlenen Foodex Japan 2019 44. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı olduğunu dile getiren Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, fuar süresince ziyaretçilere tadım seansları düzenlediklerini, Türk meyve sebze mamullerini tanıttıklarını kaydetti. Uçak, "Japon alıcılar tarafından turşular, yaprak sarma, humus, ezme ve soslar gibi Türk geleneksel ürünlerine yoğun ilgi gördük. Japonya’ya 2017 yılında 18,7 milyon dolar olan meyve sebze mamulleri ihracatımız, 2018 yılında yüzde 26 oranında artış göstererek 23,7 milyon dolar olarak gerçekleşti” diye konuştu.





SIRADAKİ HABER
}