Trabzon Üniversitesi Öğretim Üyesi Ali Kürşat Erümit'in yürütücüsü olduğu 'Öğrencilerin Problem Çözme Becerilenin Geliştirmeye Yönelik Oyun Tabanlı Uyarlanabilir Zeki Öğretim Sisteminin Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi' başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinin uygulaması, 7 haftalık bir çalışma ile Samsun Atatürk Anadolu Lisesinde yapıldı.

ERİŞİME AÇILACAK

Proje kapsamında yapay zeka algoritmalarının oyun bileşenleri entegre edilmesi ile oluşturulan dijital öğrenme platformu olan ArtiBos ile öğrencilerin problem çözme becerisine katkı sağlamak, derse olan ilgi, bağlılık ve motivasyonlarını arttırmak amaçlanmaktadır. Hazırlanan sistemde öğrenciler, oyunlaştırılmış bir ortamda görsel ve hareketli nesneler kullanarak matematik problemleri oluşturup çözebilmekte, bireysel farklılıklara göre öğrenmeleri şekillendirilmekte, birbirlerine oluşturdukları problemleri gönderebilmekte ve düellolar yapabilmektedir. Bu sayede bireysel öğretim, anlık nedensel dönütlerle hataların giderilmesi, akran etkileşimi, öğrencilerin kendi bilgilerini yapılandırması, dijital oyun unsurlarının eğitsel ortamlarda kullanılarak motivasyonun arttırılması sağlanmaktadır. Proje tamamlandığında Artibos'un, tüm öğrencilerin erişimine açılması planlanıyor.