Samsun-Kalın demiryolu hattının modernizasyon çalışmaları kapsamında, bölgedeki trafiğin rahatlatılması amacıyla, Samsun Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının ortaklaşa yaptığı proje ile İlkadım'da Duruşehir olarak bilinen mevkide hemzemin geçit kaldırılmış ve bu mevkiye köprülü viyadük yapılmıştı. Kısa bir süre önce hizmete giren köprüde, özellikle sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğu, köprü üzerinde trafik ışığı olması ve yüksek eğim tepki çekiyor.

HASSASİYETLE YAPILMALI

Samsun Mimarlar Odası Başkanı İshak Memişoğlu, hemzemin geçitleri kaldırmak için köprünün zorunlu olarak yapıldığını belirterek, "Demiryolları üzerinde oluşan hemzemin geçidi kaldırmak için orada bir köprü düzenlemesi yapıldı. Bu zorunlu bir durumdu. O kadar yoğunluğun olduğu bir bölgede demiryolunu hemzemin geçitle geçmek çok büyük sıkıntılar doğurabilirdi. Bu nedenle Samsun Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ortaklaşa bir proje ile orada bu köprüyü projelendirdiler. Kent içerisindeki bu tür planlamalarda çok hassas davranılmalı. Bunu daha önce defalarca ifade ettik. Günübirlik düşüncelerle böyle şeyler yapılmamalı. Bu köprü belki başta doğru planlandı ama yapılan revizeler sonucunda uygulama yeterince doğru olmadı" diye konuştu.

EĞİM MAKSİMUM DERECEDE

Memişoğlu, köprünün yapımı esnasında vatandaşlardan gelen itirazlar üzerine kısaltıldığını söyleyerek, "Köprünün yapımı esnasında vatandaşlar ve bazı ticarethanelerden gelen itirazlar sonucunda köprünün Derebahçe tarafında olan bölümü kısaltıldı. Bu kısaltma neticesinde köprünün o tarafındaki eğim arttı. Aldığımız bilgilere göre eğim, uluslararası standartlara uygun ancak izlenimlerimize göre köprü olabilecek maksimum eğim kullanılarak yapılmış. Bu durum ister istemez ulaşımda bazı endişelere yol açıyor. Eğimi çıkarken karşı tarafın görülememesi önemli bir sıkıntı" ifadelerini kullandı.

ÇEVRE YOLLAR DÜZENLENMELİ

Köprünün giriş çıkışındaki kavşakların trafiği kötü etkilediğini belirterek, "Duruşehir tarafında göbekli kavşak var, Derebahçe tarafında ise köprünün girişine saplanan bir iki tane yol aksı var. Bu da köprüdeki seyirde sıkıntılar yaratıyor. Burada düzenleme yapmanın da çeşitli zorlukları var. Planlama yapılırken konu hassasiyetle ele alınmış olsaydı daha iyi olurdu. Köprüye yönelen yolları alternatif şekilde düzenleyerek, orası işler hale getirilebilir. Çözümsüz bir konu değil. Burada esas sorun köprü yapıldıktan sonra o bölgede yeni bir trafik düzenlemesi yapılmaması. Bölgenin trafik akışı ve trafik yönünün yeniden düzenlenmesi gerekiyor. Bu yapıldığında sorun düzelir" diye konuştu.

VATANDAŞLAR DA TEPKİLİ!

Köprüyü kullanan vatandaşlar ise sosyal medyadan yaptıkları paylaşımla trafiğe ve köprüdeki yüksek eğime tepki gösterdi. Yapılan paylaşımlarda, "Yeni yapılan Duruşehir viyadüğü, yine plansız bir proje daha, tamam tren yolu geçsin diye yapıldı ama hemen çıkışına ışık konulması, viyadük öncesi ve sonrası 3 ışık 2 kavşak olması. Doğrudan bu hattı tıkıyor. Valimize sesleniyoruz", "Tamamen yanlış bir proje, köprünün bitişine ışık koymak da akıl işi değil", "Viyadük yapıp ışık koymak nedir çok garip resmen trafiğin akışını kesmek istiyorlar", "Yeni yapıldığı halde şu anda o bölgenin trafiğini rahatlatamadı. 2 yıl içinde Derebahçe- Duruşehir geçişi bloke olacaktır" denildi.

Şükrü Berk ASKAR / özel haber