Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,5 büyüyerek 14,2 milyar lira ciro elde etti. Bu dönemde büyük beyaz eşya grubu, ÖTV indirimlerinin etkisiyle yüzde 35 artarak, 3,5 milyar liralık ciroyla pazara en yüksek katkıyı sunan sektör oldu.

AKILLI TELEFONLAR BİLGİSAYARLARI YENDİ

Türkiye tüketici teknolojisi pazarında, kasım ayında başlayan ve bu yılın ilk çeyreğinde devam eden ÖTV indirimi sayesinde büyük beyaz eşya sektörü yüksek büyüme oranı yakaladı. Küçük ev aletleri, çift basamaklı büyüme yakalayan sektörlerden biri olurken, diğer gruplarda daralma yaşandı. Büyük beyaz eşya sektöründe, tüm ürün gruplarında iki haneli büyüme gözlemlenirken, sadece fırın ürün grubunun büyüme seviyesi daha düşük seviyede kaldı. Bilgi teknolojileri sektörü söz konusu dönemde yüzde 15,5 daralarak 1 milyar lira ciroya geriledi. Bu küçülme dolar kurunun dalgalanmasından ve akıllı telefonların IT ürün gruplarını olumsuz etkilemesinden kaynaklandı. Daralmayı en çok tetikleyen önemli ürün grupları çift haneli küçülmeyle dizüstü bilgisayarlar, masaüstü bilgisayarlar ve tabletler olurken, klavye ve mouse küçülmeleri tek haneli gerçekleşti. Oyun bilgisayarları grubu geçen yıl çift haneli büyümesine rağmen özellikle bu yılın ilk çeyreğinde diğer bilgi teknolojileri ürünleri gibi küçülme gösterdi. Tüketici elektroniği sektörü yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,5 küçülerek 1,7 milyar lira ciroya geriledi. Televizyon satışları aynı dönemde hafif düşüş yaşasa da sektördeki diğer ürün gruplarına göre daha iyi bir performans gösterdi. UHD TV iki haneli büyümeyle ürün grubuna pozitif katkı sağlamaya devam etti. 51-59 inç ve 70 inç üstü ürünler pozitif büyüme gösteren segmentler oldu.