Kurban Bayramı'nın 3. gününde, Samsun'da farklı noktalarda kısa süreli elektrik kesintileri yaşanırken, Tekkeköy İlçesi eski Kutlukent belediye mevkiindeki İstiklal Mahallesi'nde kesinti çok daha uzun sürdü. Yanı başında Samsun Elektrik Dağıtım Merkezi bulunan mahallede, 13 Ağustos günü öğle saatlerinde elektrik kesildi. Bir günü aşkın süre geçmesine rağmen mahalleye hala elektrik verilemedi. Bir günde karanlık çağa geri dönen mahallede, Kurban Bayramı nedeniyle kesilen etler buzdolaplarında bozulurken, marketlerdeki ürünler ise çürüdü. Duruma tepki gösteren mahalle sakinleri, "Elektrik kesintisi nedeniyle yaşadığımız zararı kim karşılayacak?" ifadelerini kullandı.

MAHALLELİ PERİŞAN OLDU

Mahalle sakinlerinden Yılmaz Kaya, yaşadıkları soruna rağmen kimseye dertlerini anlatamadıklarını belirterek, "13 Ağustos günü öğle saatlerinde elektrik kesildi. Kimseye ulaşamıyoruz, kimse bilgi vermiyor. YEDAŞ'ı aradığımızda, onu ara, bunu ara diye bizi oyalıyorlar. Bizi niye oyalıyorlar? Biz bu hizmet için para ödüyoruz. Bayram olduğu için personelleri yok diye tahmin ediyoruz. Bu devirde elektrik hattı tamamen yanmış olsa 10 saatte yapılır ama bizim elektriğimiz bir günü aşkın süredir yok. Mahalle halkı olarak mağdur durumdayız. Kestiğimiz kurbanlık etleri çürüdü. Düğünümüz için hazırlık yapamadık. Misafirlerimiz vardı, onlar da perişan oldu. Hala bir cevap yok, ne zaman gelir bilinmez" sözlerini kaydetti.

DAĞ BAŞINDA OLMAZ!

Mahallede market işleten Ahmet Külcü ise çalışan hiçbir ekip görmediklerini vurgulayarak, "YEDAŞ yetkilileri bize ekiplerin çalıştığını söylüyor. Yanı başımızda trafo merkezi var, fişi taksak elektrik alırız ama biz bir gündür mağduruz. Böyle bir iş olamaz. Kurban etlerimiz bozuldu. Bu zararı kim karşılayacak? Ben aynı zamanda market işletiyorum, marketimdeki ürünler bozuldu. Vatandaş gelip bir şey alamıyor. Biz dağda yaşamıyoruz, şehrin ortasında bir yerde yaşıyoruz. Ancak 2019 yılında yaşadığımız bu sıkıntıyı, dağda yaşayan insanlar bile çekmiyordur. Benim nereden baksan 3-4 bin lira zararım var. Marketimdeki süt, yoğurt, salam, sosis hep bozuldu. Bu mahallede 500 hane var, bu hanelerde yaşayan insanlar ne yapacak? Elektrik faturasını iki gün geciktirince anında elektriği kesiyorlar. Madem parayı alamayınca elektriği kesmeyi biliyorsun, bana bu hizmeti düzgün vermek zorundasın" diye konuştu.

KAÇINCI YÜZYILDA YAŞIYORUZ?

Dolaplardaki tüm yiyeceklerin bozulduğunu söyleyen mahalle sakini Bolat Kaya da, "Dolaplar çalışmıyor, bütün yiyecekler bozuldu. Bu mahallede yaşayanlar sene boyu bütçesinden artırıp kurbanlık aldı. Kesilen kurbanlıktan çıkan etler ise elektrik kesik olduğu için dolaplarda çürüdü. Dolaplarda çürüyen yiyecekler yüzünden evde kokudan durulmuyor. Bizim yaşadığımız bu mağduriyeti kim çözecek? Kurban Bayramı'nın 4. gününde, herkes bayramlaşırken, güzel vakit geçirirken bize yapılan yazık değil mi? Kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz? Yetkililer derhal bu soruna çözüm bulsun. Hiç kimseden cevap alamıyoruz. YEDAŞ'ın nöbetçi ekibi yok mu? Bu vatandaşı mağdur etmeye kimin hakkı var?" dedi.

BAYRAMI BAHANE ETMESİNLER

Kimseden bilgi alamadıklarını savunan mahalle sakini Şeref Demirtürk, "Biz dağ başında mı yaşıyoruz? Herkes görevini yapsın. Birileri çıksın, açıklama yapsın. Bu olay, bugüne mahsus değil. Mahallemizde 20 yıldır bu sorunu yaşıyoruz. Buna bir çözüm bulunmuyor. Mahallemizde 80 hane varken kullanılan trafo, hane sayısının 500'e çıkmasına rağmen hala kullanılıyor. Aşırı yük binmesi nedeniyle de sürekli trafoda patlamalar oluyor. Yetkililer bunu bilmiyor mu, görmüyor mu? Parayı anında alıyorlar ama bakım, onarım hiçbir şey yapmıyorlar. Buranın mülki amiri yok mu? Kimse niye ilgilenmiyor? Bayramı kimse bahane edemez, nöbetçi ekibin olması ve anında müdahale etmesi lazım" şeklinde konuştu.

TRAFO YILLARDIR BOZULUYOR

Hasan Köse ise verdikleri para karşılığında hizmet alamadıklarını ifade ederek, "Vatandaş parasını verdi, kurban kesti. Bizim verdiğimiz bu paraları kim karşılayacak? Üç gün fatura gecikince açma kapama bedeli alıyorlar. Bizim elektriğimizi habersiz kesip saatlerce bundan mahrum bırakacaklarsa, zararımızı da karşılayacaklar. Mahallemizdeki trafo sürekli olarak bozuluyor, değişim yapılmıyor. Biz her ay elektrik faturamızı düzenli olarak ödüyoruz ama karşılığında almamız gereken hizmeti alamıyoruz" sözlerini kaydetti.

MUHATTAP BULAMIYORUZ

YEDAŞ'ı aradıklarında sürekli olarak farklı yerlere yönlendirildiklerini söyleyen mahalle sakini Yunus Kaya ise, "Elektrik kesintisi yaşandığından beri YEDAŞ'ı arayarak arızayı bildiriyorum. Bana ekiplerin konuyla ilgili çalışma yaptığını söylüyorlar. Hani ekip, nerede yapılıyor bu çalışma? Bizi müdürlüğe yönlendiriyorlar, oradan da sonuç alamıyoruz. Seyyar kabloyla elektrik almaya çalışıyoruz. İstiklal Mahallesi bu sorunu her zaman yaşıyor. İlgilenmiyorlar, ekip göndermiyorlar. Bize dönüş yapacaklarını söylüyorlar ama hiçbir gelişme olmuyor" diye konuştu.

Şükrü Berk ASKAR