HaberlerBASİT ADIMLARLA YAĞ ORANINIZI AZALTIN

BASİT ADIMLARLA YAĞ ORANINIZI AZALTIN

Diyetisyen Sevda Simge Canik, sağlıklı beslenmeye dair önemli ipuçları verdi

BASİT ADIMLARLA YAĞ ORANINIZI AZALTIN

HAREKETSİZ YAŞAM, YOĞUN STRES, DENGESİZ BESLENME

Hayat koşturmacası içerisinde kendinizi unutuyor ve beslenmenize gereken önemi vermiyor olabilirsiniz, bu durum vücut yağ oranı ile birlikte bel ve kalça çevresinin de artmasına neden olarak metabolik hastalıklara davetiye çıkarıyor

Gündelik yaşantınızda bazı alışkanlıklarınızı değiştirerek yağlanmanızın önüne geçebilirsiniz

KAHVALTISIZ GÜNE BAŞLAMAYIN

Metabolizma en verimli sabah saatlerinde çalışıyor. Yumurta, az yağlı peynir gibi kaliteli protein kaynaklarını kullanarak erken saatlerde yapacağınız kahvaltı ile tokluk süresini uzatıp metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz

BASİT KARBONHİDRATI HAYATINIZDAN ÇIKARTIN

Basit karbonhidratlar ve şeker bel çevresi yağlanmasının en büyük sorumlularından, beslenmenize tam tahılları alarak günlük posa ve karbonhidrat ihtiyacınızı karşılar aynı zamanda gün boyu kan şekerinizi dengelersiniz

PORSİYON TAKİBİ YAPIN

Her gün yediklerinizi not etmek gün içinde fazladan aldığınız kalorileri farketmenizi sağlar aynı zamanda yemeğe salata veya çorba ile başlamak mide hacmini doldurup daha az yemenize yardım eder

BOL SU TÜKETİN

Gün içinde toksinleri vücuttan uzaklaştırmanın en etkili yolu günlük 2-2,5 lt su tüketmektir. Su içmeyi alışkanlık haline getirmelisiniz böylelikle ödem ve şişkinlik problemi de çekmemiş olursunuz

Gün içerisinde kaybedilen mineralleri yerine koymak için beslenmenize 1 şişe maden suyu ekleyebilirsiniz

YEŞİL ÇAY

Günlük 2 Fincan yeşil çay tüketmek metabolizma hızını arttırır içeriğindeki kateşinler sayesinde özellikle bel bölgesi yağlanmanın önüne geçer

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Eğer mide rahatsızlığınız yok ise yemeklerinize ekleyeceğiniz pul biber, zerdeçal, zencefil veya kimyon ile metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz

BAĞIRSAKLAR İKİNCİ BEYNİMİZ

Tükettiğimiz her besin bağırsaklarımızdaki faydalı bakteriler sayesinde emiliyor ve vücuda fayda sağlıyor, beslenmenize ekleyeceğiniz yoğurt ve kefir bu faydalı bakterileri besler bu sayede metabolizmanızın daha da verimli çalışmasına yardım eder

AÇIK HAVADA EGZERSİZ YAPIN

Size özel hazırlanmış bir diyet programı ile birlikte haftada 3-4 kez yapacağınız 30-60 dakikalık bisiklet sürme, yüzme, koşu gibi kardiyo egzersizleri yağ yakımını hızlandırır

STRESİ KENARA BIRAKIN

Yoğun stres altında yaşamak kortizol seviyenizi yükseltir. Kortizol vücutta iştah açılmasına sebep olur ve yağ depolanmasını arttırır, açık havada yürüyüşler yapmayı veya meditasyon yapmayı deneyebilirsiniz. Sağlıklı ve formda günler dilerim.





SIRADAKİ HABER
}