Yaşar Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 3'üncü sınıf öğrencileri Mobilya Tasarımı dersi kapsamında sıra dışı projelere imza attı. 3-7 yaş arası çocuklarla görüşerek onların sosyal özelliklerini, hobilerini ve bir odadan beklentilerini tespit eden öğrenciler, ortaya birbirinden farklı çocuk oda tasarımları çıkardı. Teknik detay, tasarım ve güvenlik prensipleri konularında bilgi sahibi olan öğrenciler, proje sonunda görüştükleri 23 çocuğun yüzünü güldürmeyi başardı. Çocukların yanı sıra ebeveynleri de dinleyerek aile ve çocukların ihtiyaçlarını bir arada tutmaya çalıştıklarını anlatan İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencileri projelerinden bahsetti.

Duru'nun Odası
Proje Sahibi: Buse Kurt, Cemre Şamasas, Sevgül Üney, Bige Dönmez
'Çocuğun mobilyasını oyun amaçlı ve aktif bir şekilde kullanması amaçlandı. Ailelerin de mobilyayı rahat bir şekilde taşıması ve kurabilmesi için modüler olarak tasarlandı. Duru çadırın içinde oynamayı çok sevdiği için mobilyaya çadır alanı eklendi. Ayrıca çeşitli aktiviteleri için bir masa tasarlandı. Ailenin de isteği doğrultusunda oyuncaklar ve kitaplar için bir depolama alanı oluşturuldu.'

Naz'ın Odası
Proje Sahibi: Demet Yaşar, Nil Melis Odabaşı, Müge Memiş, Yiğit Ağaner
'Naz, bireysel çalışmayı ve resim yapmayı çok seven bir çocuk. Bu nedenle bir tarafı kara tahtaya bir tarafı ise çizim alanına dönüşen bir masa tasarlandı. Ayrıca kıyafet seçimlerini kendisi yapmayı sevdiği için boyuna göre ayarlanmış bir kıyafet askı köşesi tasarlandı. Ayrıca çocuk sağlığına uygun mobilya boyaları kullanıldı.'

Yaman'ın Odası
Proje Sahibi: Tuğçe Demir, Barış Maviş, Ömer Sevinç
'Arabalarla oynamayı ve kitap okumayı çok seven Yaman için iki ayrı mobilya tasarımı gerçekleştirildi. Araba diziliminin kolay olduğu ve adeta mini bir pist alanını anımsatan bir masa tasarlandı. Masaya kalemleri ve kitapları için de gömülü alanlar eklendi. Ayrıca hareketli bir çocuk olduğu için de kitap okurken hareket etme imkanı veren sallanan bir sandalye tasarlandı. Günün her saati rahatça okuyabilmesi için de sandalyenin başına bir aydınlatma ünitesi yerleştirildi.'

Çocuklar hayal etti, öğrenciler tasarladı