İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Güzden Varinlioğlu, mimarlık ve yazılım bilim dallarının ortak çalışması sonucu projenin oluştuğuna dikkat çekerek, 'Teos Antik Kenti'nde Ankara Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Musa Kadıoğlu tarafından kazı çalışmaları yürütülüyor. Projemiz de çeşitli fakülteler arasındaki geniş bir işbirliğine dayanıyor. Mimari ekip, arkeolojik eser ve binaları üç boyutlu olarak modelledi. Bunun yanı sıra sayısal fabrikasyon ile bu eserleri üretti ve sanal gerçekliğe uyguladı. Üniversitemiz Yazılım Mühendisliği de Teos'a ilişkin bilgi ve bulguları oyunlaştırdı' dedi.

'Teos'taki tuzaklarla dolu bulmacalar çözülmeye çalışıyor'
Modellemelerin öğrenciler Mert Sartık ve Furkan Üğütmen, görselleştirmelerin Güneş Atakan Pekşen ve sanal gerçeklik uygulamalarının Ömer Faruk Sivaslı tarafından yapıldığını aktaran Yrd. Doç. Dr. Varinlioğlu, kullanıcılara interaktif, eğitici ve eğlendirici bir deneyim sunmak istediklerini kaydetti. İEÜ Yazılım Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencileri Emre Özdemir ve Yiğit Can Dündar'ın, Mekatronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Gazihan Alankuş danışmanlığında 'Teos of Dionysos' adlı oyunu oluşturduğunu aktaran Yrd. Doç. Dr. Varinlioğlu, şunları söyledi:
'Oyunun grafik çalışmaları Öğretim Görevlisi Güneş Atakan Pekşen yönetiminde öğrenciler Ece Pilevneli, Çağdaş Gelen, Reha Özyıl üstlendi. Senaryo Dr. Altuğ Işıgan ve Yrd. Doç. Dr. Ali Aslankan tarafından oluşturdu. Oyunda, katılımcılar dönemin gizemli tanrısı Dionysos oluyor. Oyuncular, mitolojideki Dionysos gibi çeşitli hayvanların kılığına giriyor ve onların özel yeteneklerini kullanarak, Hera'nın Teos'a yerleştirdiği tuzaklarla dolu bulmacaları çözmeye çalışıyor. Böylece katılımcılarımız tarihi hem oyun oynayarak hem de üç boyutlu mimari yapıları deneyimleyerek öğreniyor.'

Sanal dünyaya taşındı
Öte yandan, Mimarlık Bölümü öğretim üyeleri ve öğrencileri tarafından kent sanal dünyaya taşındı. digitalteos.ieu.edu.tr adresinde arkeolojik eserlerin ve binaların üç boyutlu modelleri, arkeolojik verilere dayanarak oluşturuldu. Mimarlar, sanal gerçekliğe aktarılan kent ile kullanıcıların müzeye gitmeden de arkeolojik eserleri gözlemleyebilmelerini sağladı.

Teos Antik Kenti, Google ve Apple Store’da oyun oldu