Aydın Ticaret Borsası (ATB) zeytinyağı tanıtım çalışmalarına devam ediyor. İstanbul Ticaret Borsası, Ege İhracatçı Birlikleri, Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) ve Aydın Ticaret Borsası Özel Gıda Laboratuvarları A.Ş ortaklığında, Aydın Ticaret Borsası tarafından başvurularak, KOSGEB Başkanlığı tarafından desteklenmeye uygun görülen 'Zeytinyağının Pazar Payının Arttırılması Projesi' kapsamında tanıtım ve tadım faaliyetlerinin 17'ncisi 8-9 Temmuz tarihlerinde Sakarya'da bir AVM'de gerçekleşecek.
Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Bosnalı, 'Zeytinyağı bir meyve suyu gibi tamamen fiziksel işlemlere tabi tutularak üretilmektedir. Bu nedenle zeytinyağı iz (minör) bileşenler dediğimiz yararlı bileşenleri içermektedir. Zeytinyağının yöresel ve lezzet özelliklerini belirleyen maddeler, uçucular dahil olmak üzere bu grupta yer almaktadır. Bu minör yararlı maddelerin nitelik ve nicelikleri zeytinin cinsine, üretildiği bölgenin ekosistemine, yağın çıkarılış teknolojisine, depolama ve şişeleme faktörlerine bağlıdır. Zeytin meyvesi 27-300 derecede, oksijen ve ışık kaynağından uzak bir şekilde sıkıldığı takdirde, elde edilen zeytinyağı yukarıda bahsi geçen bütün minör, yararlı bileşenleri zeytinin çeşidine ve coğrafi şartlarına göre uygun oranlarda içerecektir. Bir zeytinyağının bu bileşenleri içerip içermediğini çok karmaşık yöntemlerle tespit edebildiğimiz gibi, kabaca içerdiğini anlayabildiğimiz basit bir yöntem tadımdır' dedi.
Zeytinyağı ağızda burukluk ve yakıcılık bırakmamalıdır
Zeytinyağın kaliteli olduğunu anlamak için çeşitli aşamaların ve birtakım özelliklerin bulunduğunu kaydeden Bosnalı, 'Koklama ve tat duyusuna bağlı olan bu değerlendirme yağın önce koklanması ve daha sonra tadılması esasına dayanır. Bu yöntemde yağ koklandığında duyusal olarak tadan kişi de taze, yeşil veya bir meyve kokluyormuş (örneğin zeytin) hissi uyandırmalı, tadıldığında ise rahatsız etmeyecek tiksindirmeyecek şekilde ağızda bir burukluk (acılık) ve boğaz kenarlarında ise bir yakıcılık bırakmamalıdır. Tüketicilerimiz tadım konusunda bu şekilde bilinçlendirildiği takdirde hem tüketim arttırılabilir, hem de tağşiş bir nebze de olsa minimize edilebilir. Projemizin amacı da kişi başına düşen zeytinyağı tüketiminin arttırılması ve saf zeytinyağının tüketici ile karşı karşıya getirilmesidir. Tüketicilere, Uluslararası Zeytin Konseyi tarafından akredite olan Aydın Ticaret Borsası Tadım Paneli tadım uzmanlarımız tarafından, tadım yaptırılarak kaliteli zeytinyağını nasıl ayırt edebilecekleri, kaliteli zeytinyağında olması ve olmaması gereken özellikler hakkında bilgiler verilerek, sağlıklı ve bilinçli bir tüketici kitlesi oluşmasına katkı sağlamak, zeytinyağı markalarının ve iç pazar payının arttırılması amaçlanmaktadır. Tüm Sakaryalıları zeytinyağı tadım etkinliğimize bekliyoruz' ifadelerine yer verdi.

Aydın Ticaret Borsası zeytinyağını Sakarya’da tanıtacak