Yıl dönümünde Instagram Hikayeler ile ilgili çarpıcı istatistikler paylaşan Instagram'a göre, Türkiye, özelliğin en çok kullanıldığı dördüncü ülke konumunda. Geçtiğimiz Nisan'da özelliğin günlük 200 milyon kullanıcıya sahip olduğunu paylaşan Instagram, Hikayeler'in bugün günlük 250 milyon kullanıcıya ulaştığını not ediyor.

Instagram'ın Snapchat klonu olmasına rağmen Snapchat'i kısa sürede geride bırakan hikayeleriyle ilgili bir diğer önemli not, özelliğin işletmeler tarafından da benimsenmiş olması. Buna göre, Instagram'daki işletmelerin yarısı son 28 günde bir Hikaye paylaştı.Instagram Hikayeler, markalar tarafından promosyonlar, tanıtımlar, geçici kampanyalar, perde arkası görüntüler gibi farklı amaçlarla kullanılıyor.

Instagram Hikayeler istatistikleri
1 Kasım 2016 tarihinde Hikayeler'de lanse edildiğinden bu yana toplam Boomerang sayısı: 1.364.663.130
Yaklaşık 21 milyon günlük tıklama ile bir Hikaye'den lokasyon sayfasına, hashtag sayfasına veya bir @mention'a (profile) gidiliyor.
Bu 21 milyon tıklamanın %75'i bir @mention'a (profile) giderken, bu tür metadatalar ile yaratılan hikayelerin yalnıza %56'sı bir @mention (profil) içeriyor. Bu durum, mention'ların daha yüksek tıklanma ve yönlendirilme oranı olduğunun bir göstergesi.
@mention'lar hikayelerin içindeki etiketlemelerin yarısından fazlasını oluştururken, etiketlere ve hashtag'lere kıyasla üzerlerine tıklanma olasılığı da daha yüksek.

En çok etiketlenen lokasyonlar

Jakarta, Endonezya
São Paulo, Brazilya
New York, NY
Londra, İngiltere
Madrid, İspanya

Instagram'ın verilerine göre en çok kullanılan hashtag'ler ise şöyle:

GOODMORNING
#WORK
#GOODNIGHT
#MOOD
#HAPPYBIRTHDAY
#TBT
#LOVE
#HOME
#BOMDIA (Portekizce'de merhaba ya da iyi günler demek)
#RELAX
En çok kullanılan yüz filtreleri:
'Puppy'
'Sleep mask'
'Bunny'
'Love' (with the heart-shaped darts)
'Koala'

Webrazzi