Samsun-Çarşamba Havaalanı, pazartesi gününden itibaren 3 ay uçuşa kapatıldı. Bu durum Samsunluların yanı sıra özellikle hava ulaşımını sık kullanan işadamlarını da zora soktu. MÜSİAD Samsun Şube Başkanı Haluk Tan, SAMGİAD Başkanı Savaş Gömeç, SAMSİAD Başkanı Hüseyin Yalgın ve ORKASİFED Başkanı Emin Bahri Uğurlu, havaalanının kapanmasının şehrin ekonomik yaşamını olumsuz etkileceğini ifade ederek, planlandığı gibi tadilatın 3 ayda bitirilmesinin önemine dikkat çekti.

HASSASİYET BEKLİYORUM

MÜSİAD Samsun Şube Başkanı Haluk Tan, "Havaalanının ilk olarak 1 Mart-31 Mayıs arası kapanması planlanıyordu. Daha sonra çeşitli sebeplerle bu tarih değişti ve ağustos ayına alındı. Samsun'da Süper Kupa maçından 1 gün sonra havaalanı kapandı. Beşiktaş-Konya maçındaki hassasiyeti düşünenler maalesef ağustos ayındaki tatil ve tarım yoğunluğunu, eylül ayındaki üniversite yoğunluğunu düşünmeyi akıl edemediler. Tabii ki sporla ilgili hassasiyetin gösterilmesi gayet güzel ama başka konularda da bu düşünülmeliydi. İnşallah planlandığı gibi 3 ayda biter. İhale şartnamesinde 1 yıl gibi bir süre yazdığını bildiğim için söylüyorum. Tadilatın 3 ayda bitmesi için yetkililerin hassasiyet göstermesini bekliyorum" diye konuştu.

AĞUSTOS AYI KÖTÜ OLDU

Samsun Genç İşadamları Derneği (SAMGİAD) Başkanı Savaş Gömeç, "Uzun süredir çeşitli sebeplerle ertelenerek bu zamana kadar geldi. Fakat ağustos ayında olması kötü oldu, bu ayda olmasaydı daha az zararla atlatabilirdik ama Samsun'un bir ihtiyacıdır. Yapılması gereken bir çalışmadır. Pist çalışması 3 ay sürecek, diğer çalışmalarla birlikte 1 yılı bulacak. Söylendiği gibi 3 ay sürmesi ve kasım ayında faaliyete geçmesi bizim için çok önemli. Samsun büyük bir şehir, büyük organizasyonlara imza atıyor. Havaalanımızın da buna cevap verebilecek düzeyde olması gerekmektedir. Bu çalışma önemli fakat uzun sürmemeli" dedi.

HAVA ULAŞIMI ÖNEMLİ

Samsun Sanayici ve İşadamları Derneği (SAMSİAD) Başkanı Hüseyin Yalgın da, hava ulaşımının önemine dikkat çekerek, "Muhakkak ki Samsun'un iş dünyası ve Samsun'da yaşayanlar için uçakla seyahatin kabul edilebilirliğini tartışmanın hiçbir anlamı yok. Çünkü zaman kazanımı açısından hava ulaşımı önemli. Bir karar alındı ve 7 Ağustos'tan itibaren uygulamaya konuldu. Buna yapılabilecek hiçbir şey yok. Samsun'a yapılabilecek en önemli kayıp belirlenen sürede bitmemesi olur. Bir de projeye ilave olarak pist yanına yapılacak 'taksi yolu' yapılabilirse Samsun Havaalanı bölgede büyük olma kimliğini geliştirmiş olacak. Bu durum uçakların daha çabuk bir şekilde pisti boşaltmasına imkan tanıyacak. Bunun yanında iç hatlar tarminalinin günün şartlarına göre geliştirilmesi. Bunlar havaalanımıza fayda sağlayacak" şeklinde konuştu.

ULAŞIMA DİKKAT ÇEKTİ

Orta Karadeniz Sanayici ve İş Dünyası Federasyonu (ORKASİFED) Başkanı Emin Bahri Uğurlu ise, "Havaalanı, her şeyin bu kadar süratli olduğu zamanda olmazsa olmaz bir konumda. Şimdi havaalanı pisti nedeniyle kapanmak durumunda kaldı. Merzifon Havaalanının askeri amaçlı kullanımı nedeniyle uçak sayısının artırılamadığı bize söyleniyor. Olmazsa Sinop ve Ordu da kullanılacak. Fakat taşıma servislerinin 4-5 saat önceden taşıma yapması sıkıntı. İş dünyası zamanla yarışıyor çünkü. Böyle olursa yatırımcı gelmez. Temennimiz süresi içerisinde veya olursa süresinden önce bitirilmesi. Merzifon'daki uçuş sayısının artırılması ve havaalanı ulaşımının düzenlenmesi bu süreçte bir nebze nefes aldıracaktır. Ama ne olursa olsun bir sıkıntı yaşanacağı bir gerçek" ifadelerini kullandı.

Barış BUDANOĞLU