Asıl işlevini gizleyen, ürünün üstünü örterek bir şekilde kullanıcıların yanılmasını sağlayan bu reklamverenler insanları kandırmakla kalmıyor Facebook'un sistemini de kandırıyor. Facebook, zaten belli filtreler çerçevesinde bazı firmaları engellerken dolandırıcı firmaların bazıları bu filtreleri aşmayı başarıyor.

Aslında bu sorun ne Facebook için ne de internet dünyası için yeni bir sorun değil. Facebook Ürün Yönetim Direktörü Rob Leathern, yaptığı açıklamada 'Bu sorun kimse için yeni bir sorun değil fakat bu sorunu çözmek için daha Fazla insan gücü devreye alıyor ve yapay zeka sistemini geliştiriyoruz' dedi. Ayrıca 'Facebook olarak diğer dijital medya şirketleriyle de çalışmaya başlayarak bu soruna daha geniş bir çözüm üretmeye çalışıyoruz' dedi.

Halihazırda binlerce sayfayı ve reklamvereni engellediklerini belirten Leathern, yeni yöntemlerine dair bir bilgi vermekten kaçındı.

'Büyük bir şemanın küçük bir hamlesi bu yaptığımız, hiç bir zaman bitmeyecek bir kedi-fare oyununda elimizden gelenin en iyisini yapmak için çabalayacağız.' diyen Rob Leathern, bu sorunun her zaman devam edeceğini, 'kökten çözüm' diye bir şey olmadığına dikkat çekti.

İnternet dünyasının gelişmesinde dolaylı olarak çok büyük katkısı olan bu siteler, şirketlerin her zaman kendini geliştirmesini sağlıyor. Bu açıdan bakınca bitmeyecek olması kullanıcılar için kısmen faydalı bir şey diye düşünüyorum.

WEBRAZZI