Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, 2005 yılında çıkarılan 5362 Sayılı Kanun'la beraber, şoförlerin oda üyeliklerinin silindiğini belirterek, 'Şoförler, kanun gereği odalara kayıt olamıyor. Sadece araç sahipleri odalara kayıt yaptırıyor ancak bunların da büyük bir kısmı kendi araçlarında şoförlük yapmıyor. Dolayısıyla mevcut araçları kullanan şoförlerinin büyük bir kısmının sicil kaydı bulunmuyor. Bu nedenle de denetlenemiyor' diye konuştu.

HERKES TİCARİ ARAÇ KULLANAMAMALI

Ehliyet alan herkesin ticari araç kullanmasını doğru bulmadıklarını da sözlerine ekleyen Apaydın, 'Şoförlük de diğer meslek kolları gibi bir meslektir. Bu mesleği icra edenlerin meslek odaları da şoförler odalarıdır. Gelişmiş ülkelerin tamamında, şoförlük mesleğini yapabilmek için özel bir eğitimden geçmek ve yapılan sınav sonucunda başarılı olarak belge almak gerekiyor. Bizim ülkemizde bu konuda yasal boşluk var. TŞOF olarak tüm şoförlerin mesleki yeterliliklerini tespit eden çalışmaları Mesleki Yeterlilik Kurumu ile işbirliği içerisinde tamamladık ve bu çalışmalar Resmi Gazete'de yayımlandı. Ancak, bu kapsamda olan şoförlerin eğitim alıp sınava girebilmeleri için kanuni düzenlemeye ihtiyaç var. Bu düzenleme yapılmadan şoförlerin eğitilmesi de denetlenmesi de mümkün değil' şeklinde konuştu.

KORSANIN ÖNÜNE GEÇİLMELİ

Ülke genelinde 60 binin üzerinde servis aracı olduğunu ve buna paralel olarak özellikle büyük şehirlerde yüzlerce korsan servis aracı ve şoförü olduğunu belirten Apaydın, 'Korsan servisçiliğinin önüne geçmek için mutlaka denetimler artırılmalıdır. Piyasada hiçbir odaya ve kuruma kaydı olmayan denetimden uzak servis araçlarının ve sürücülerinin mutlaka denetim altına alınması şart. En önemlisi bu şoförlerin odalara kayıtları zaman kaybedilmeden sağlanmalıdır. Birde bu servis araçlarının denetim ve yaptırım yetkilerinin odalara verilmesi gerekir. Bunların zaman kaybedilmeden düzenlenmesi gerekli' dedi.