Görünüşe göre Facebook, 19 milyar dolarlık WhatsApp satın alması sonrası artık para kazanma niyetinde. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ücretsiz kullanabileceği bir uygulama geliştiren WhatsApp, büyük şirketlere ek özellikleri de kullanabilecekleri ücretli bir uygulamayı da yayına almaya hazırlanıyor. Ücretli bu uygulama sayesinde örneğin büyük havayolu şirketleri müşterilerine uçuş hatırlatmalarını WhatsApp üzerinden yapabilecek veya yemek siparişlerinin durumunu yine uygulama üzerinden gönderebilecek.

WhatsApp COO'su Matt Idema yaptığı açıklamada 'Facebook'un sahibi olduğu mesajlaşma servisi, işletmeler ve tüketiciler arasındaki boşluğa köprü oluşturmaya yardımcı olacak yeni özelliklerini şirketlere faturalandırmaya hazırlanıyor. Temel olarak insanların işletmelerden ihtiyacı olan cevapları alabilmelerini sağlamak için bir temel oluşturmak istiyoruz' dedi.

Matt Idema ayrıca WhatsApp'ın bir gün reklam yayınlayarak gelir elde etme ihtimalinin henüz ortadan kalkmadığını da belirtiyor.

WhatsApp yetkilileri, kullanıcıların sponsorlu mesaj almaları gibi bir şeyin olmayacağını, işletmeden mesaj alan kişilerin telefon numaralarını verirken 'WhatsApp aracılığıyla iletişime geçilmesini onaylıyorum' şeklinde bir onay vermiş olmaları gerektiğini belirtiyor Böylece 'sponsorlu mesaj' gibi bir gelir modelinin şimdilik olmayacağını söyleyebiliriz. Fakat kullanıcılardan 'okudum-onaylıyorum' onayını almak bildiğiniz gibi pek zor değil.

E-ticaret şirketleri, oteller, havayolu firmaları gibi geniş bir yelpazede büyük firmalara bu yeni özelliklerini sunmaya hazırlanan WhatsApp, 1.3 milyar kullanıcısı ile tüketici-işletme arasında gerçek bir köprü oluşturacak gibi görünüyor.

Webrazzi