İl başkanlığında yaptığı basın açıklamasında yeni eğitim ve öğretim yılının sorunlarla başladığını ifade eden Çuhadar; 'Eğitim-öğretim dönemi bu hafta itibariyle başlamış bulunmaktadır. Yeni dönem, kitapların içeriklerindeki olumsuzluklar, dersliklerin ve personellerin yetersizliği, müfredatta yapılan değişikliğin uygulanabilirliği gibi birçok soru işaretiyle başlamıştır. Yeni dönemin şuan en çok konuşulan meselesi ise TEOG olarak kısaltılmış, Temel eğitim olan ortaokuldan ortaöğretim olan liseye geçiş sınavıdır. Sınav sistemlerinin, isimlerinin sürekli olarak değiştiği ülkemizde son 15 yılda orta öğretime geçiş sınavları LGS, OKS, SBS, TEOG olarak değişikliğe uğramıştır. Ancak her sınav değişikliği ortaya ezberci öğretimden başka bir uygulama getirememiştir. Ayrıca ikili, üçlü sınav sistemleri ile öğrenciler daha fazla sürelerle strese sokulmaktadır. Sınav sistemlerinin değiştirilmesi için, nitelikli kişiler tarafından derin ve uzun soluklu istişareler yapılmalıdır. Bu takdirde kısa zamanda değiştirilmesine gerek kalmayacak ölçme ve değerlendirme yapma imkanı oluşacağı kanaatindeyiz. Avrupa dahi sınav sisteminde değişiklik yapmayı 10 sene sonrasına planlamaktadırlar. Milli olan eğitimimizin, daha fazla istişareye önem vermesi gerektiği kanaatindeyiz' ifadelerini kullandı.
'Öğrenciler arasında kayırmacılığa neden olmayacak, adil olarak bir sınıflandırma yapacak sistemin getirilmesini önemsiyoruz' diye konuşan Başkan Çuhadar sözlerini şu şekilde sürdürdü;
'Bu durumu ifade ederken sınav yapılmasının ülkemiz için gerekliliğinin farkında olduğumuz da belirtmek isteriz. Yeterli dersliklerin olmayışı, öğrencilerin ilgi ve istidatlarını belirleyecek teknik eğitimin yeterince üzerinde durulmaması gibi sebeplerle, orta öğretime geçiş sınavlarının yapılması bir zaruret olarak karşımızdadır. Talebelerimiz, ezbercilik yerine düşünerek güzel fikirler üretmelerini temin edecek bir sisteme tabi tutulmalıdır. Çalışma hayatında eksikliği fazlasıyla hissedilen ara elemanların yetişmesine öncülük edecek, ihtisaslaşmaya imkan tanıyarak daha erken zamanda mesleki bilgi ve tecrübe edindirecek öğretim sistemine en acil şekilde geçilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla yeni oluşturulacak ortaöğretime geçiş sınavının meslek ve ilgi sınıflandırmasına açık olması gerektiği kanaatindeyiz.'