OKULLARDA ŞİDDET ARTIYOR

Türk Eğitim Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Levent Kuruoğlu, Samsun da okullarda şiddet gittikçe artmaktadır ve genel itabariyle gizlenmektedir, üzeri kapatılmaktadır. Uyuşturucu bağımlılığı artıyor ve okullarda sıkıntılı süreç devam ediyor dedi\r\n

OKULLARDA ŞİDDET ARTIYOR
Haber Gazetesi Haberler Müdürü Erdem Erol un hazırlayıp sunduğu HaberAKS TV de yayınlanan 25. Saat programında eğitim sendikaları, eğitimcilerin ve eğitim sorunlarını tartıştı. Üç bölüm halinde yaklaşık 3 saat süren programda, müdür atamaları hararetli tartışmaya neden oldu.
HARARETLİ TARTIŞMA
Haberaks TV de Erdem Erol un hazırlayıp sunduğu 25. Saat Programına Eğitim Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Nejdet Güneysu,  Türk Eğitim-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Levent Kuruoğlu, Eğitim-Sen Samsun Şube Başkanı İsmail Yavuz ve Aktif Eğitim-Sen Samsun Şube Başkanı Sefa Zor konuk olarak katıldı. Okullara müdür atamaları konusunda sendika başkanlarının hararetli tartışması dikkat çekti. 
YANDAŞ SİSTEMİ
Türk Eğitim Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Levent Türkoğlu, müdür atamalarında haksızlık yapıldığını, puanlandırmalarda Eğitim Bir-Sen üyelerinin kollandığı; puanlama sisteminin yanlış olduğunu belirterek, Yaşanan bu haksızlıkların arkasında Eğitim Bir-Sen vardır. Bu vebalin hesabını bu dünyada da, ahirette de verecekler dedi.
Eğitim-Sen Samsun Şube Başkanı İsmail Yavuz, Eğitim Bir-Sen iktidarın memur kolu olarak mı çalışıyor. Niye müdürlüklere ağırlıklı olarak Eğitim Bir-Senliler atanıyor. AKP İktidarı eğitimde yandaşa ve candaşa çalışan bir sistem oluşturdu diye konuştu.
YÜZDE 100 ÜNÜ İSTERİM
Aktif Eğitim-Sen Başkanı Sefa Zor da, müdür atamalarında sayısal dağılımın bir sendikadan yana yapıldığını, mülakatlarda görevli olanların sendikal dağılımına bakıldığında objektif bir dağılım yapılmasına imkan verilmeyecek bir sistem oluşturulduğunun görüleceğini ifade etti.
Eğitim Bir-Sen Samsun Şube Başkanı Nejdet Güneysu ise puanlama sisteminde yanlışlıklar bulunduğunu, kendilerinin de bazı atamalarla ilgili mahkemeye gittiklerini belirterek şunları söyledi: Elbette atanan müdürlerin yüzde 100 ünün Eğitim Bir-Senli olmasını isterim. Çünkü eğitim ve öğretimin kalitesinin artırılması için kendi üyelerime daha fazla müdahele edebilirim. Biz Samsun da eğitim ve öğretimin kalitesinin artırılmasına Eğitim Bir-Sen in daha büyük katkı vereceğine inanırım diye konuştu.
OKULLAR BÖLÜNDÜ
Programın son bölümünde ise Samsun eğitiminin durumu masaya yatırıldı. Kuruoğlu, Samsun un TÜİK verilerine göre 51 nci sırada bulunduğunu, sadece bina ve sınıf yaparak eğitimin sorunlarının ortadan kaldırılamadığını belirtti. Kuruoğlu, 16 bin 898 kişilik bir eğitim ordusu var ve onların başında müdürler var. Bunların motive edilmesi gerekir. Siyasal, sendikal ayrım yapılmadan öğretmenlerin tamamı kucaklanır ve motive edilirse Samsun da bir çok şey yapılır. Bir çok ile ikinci devlet üniversitesi açılırken, Samsun hala orta karadeniz teknik üniversitesini kuramamışız. Alaçam Öğretmen eğitim merkezi olabilecek bir yer varken, bunu başarıp hizmet içi eğitimi geliştirememişiz.  Mesela Kazım Özdemir İlkokulu nda bir erkek veli, bir bayan öğretmenin sınıfına girdi, darp etmeye çalıştı, koridorda kavga devam etti ve bir bayan öğretmen darp edildi. Öğretmenin güvenliği kalmamıştır. Veliler, okuldan ve sınıflardan ellerini çekmeli. Öğretmenler üzerinde veli baskısı sona ermeli. Öğretmen, öğrenci mi yetiştirecek, velilerle mi uğraşacak. Ben sayın Valimden, okullarda velilere bir görüşme saati ayarlansın, onun dışına okula girmemesi için düzenleme yapmasını öneriyorum. Öğretmenler nöbet eylemi yapıyor. Öğretmenin can güvenliği yok ki.  Her problemde, idare, müfettişler ve velilier öğretmenlerin üzerine geliyor. Öğretmenlerin nöbet görevi yok.  Samsun da okullarda şiddet gittikçe artmaktadır ve genel itabariyle gizlenmektedir, üzeri kapatılmaktadır.  Uyuşturucu bağımlılığı artıyor ve okullarda sıkıntılı süreç devam  ediyor. İstatistiklere bakıp, Samsun iyi durumda dersek yanılırız.Sayın Valim her okula bir güvenlik görevlisi vermelidir, zira bu caydırıcı oluyor. Yöneticiler, öğretmenlerin sendikalarına göre sorun çözmeyi bırakmalıdır. Okullar bölündü, öğretmen odaları bölündü. Bizden olanlar ve karşıdan olanlar diye ikiye bölündü. Öğretmenin psikoloji bozuldu dedi.
ARKA BAHÇENİZ DEĞİL
Eğitim-Sen Samsun Şube Başkanı İsmail Yavuz, okulların kaynak sorunu olduğunu, öğretmenlerin itibarsızlaştırıldığını belirterek, Eğitim artık özelleştiriliyor. Bu yıl özel okullara 800 milyon TL kaynak aktarıldı. Yılda 200 tane kamu okulu yapılacakken sermayeye kaynak transferi yapılıyor. Burada kaynak aktarımı da yine kendine yakın sermayeye yapılıyor. Öğretmenlerin yetersizlikleri, soruşturmalar, ayrımcılık, öğretmenlerin alan değiştirmesi, rotasyon devam ederken Samsun u 51 nci sıradan 10 uncu sıraya çekemezsiniz. Bu işler öğrenci, öğretmen, veli, idareci, milli eğitim yöneticileriyle birlikte düşünebilecek bir konu. 12 yıldır izlenen eğitim politikalarıyla eğitimde ciddi anlamda kaos oluşturuldu. Türk milli eğitiminde ilk 4 yıllık ayağı da çökertilmiştir. İktidar 4+4+4 sisteminden dönmek için çareler arıyor. Eğitimle bu kadar çok oynanmaz, sizin arka bahçeniz değil diye konuştu.
ÜCRETLİ ÖĞRETMENLE BAŞARI YAKALANAMAZ
Aktif Eğitim-Sen Başkanı Sefa Zor ise yaptıkları ankette öğretmenlerin yüzde 85 inin sorun olarak ilk sıraya mesleki itibar erezyonunu koyduğunu kaydererek şunlardı söyledi: Mesleki itibar Türkiye de olduğu gibi Samsun da da ciddi bir problem. Benim okulumda 4 senede 4 müdür, 4 müdür yardımcısı değişti. Bu çok ciddi bir istikrarsızlık. Öğretmenlerimiz rotasyon tedirginliği altında. TEOG denilen bir sınavla, okullar başladıktan sonrda öğrenci gelmeye devam etmesi. Samsun da bu çok ciddi bir problem. İdareciler okullara çok geç atandı, bu da boşluklar oluşturdu. Samsun daki 40 tane eğitim uzmanı var, burada ciddi anlamda vefasızlık söz konusu. Milli eğitimin okul müdürleriyle yaptığı toplantıda bir saat boyunca İHH yetkilisi müdürlere konuşma yaptı. Böyle bir toplantıda İHH yetkilisinin ne işi var, burada eğitimin sorunları konuşulması gerekirken, böylesi bir reklam yapılması çok manidar. Samsun da 1603 tane ücretli öğretmen var. Bazı ilçelerde yoğunlukta olan bu ücretli öğretmenlikle başarıyı çok fazla yakalayamazsınız.  Öğretmenlerimizin ciddi anlamda moral ve motivasyona ihtiyaç var, buna yönelik hiç bir çalışma yapılmıyor.  Özür grubu tayinleri de bir başka problem. Eşler farklı farklı ilçelerde görev yapınca, bunlardan nasıl verim alabileceksiniz ki?
MERKEZ ÖĞRETMEN OLMALI
Eğitim Bir-Sen Samsun Şube Başkanı Nejdet Güneysu, Samsun un Türkiye ortalamasının altında bir konumda olduğunun herkesce kabul edildiğini belirterek, Eğitim ve öğretimk sisteminin merkezine öğretmen konulmalı. Siz fizi yapılar oluşturabilirsiniz, elektronik ortamlar oluşturabilirsiniz ama öğretmen memnuniyeti olmadığı sürece verimliliğin artması mümkün değil.  Öğretmene halen bir uzman muamemelisi yapılmıyor. Öğretmenlerimizin birikimlerini paylaşacakları ortamlar olmalı. Samsun da çalışan her öğretmenin haklı rüyası merkeze gelebilmek. Çünkü ilçelerde sosyal ortam yok. Bu mekanlar oluşturulmalı. Öğretmen sadece sınıflara mahkum edilmemeli. Samsun da öğrencilerin, öğretmenlerle birlikte bir eğitim ve teknoloji merkezi yok. Bu biran önce oluşturulmalı. Üniversitemizdeki hocalarımızın birikimleri mutlaka seminerlerle öğretmenlerimizle paylaşılmalı. Böylece hem sorunlar üniversiteye ulaşırken, öğretim üyelerinin birikimleri de öğretmenlere aktarılması gerekiyor. Okul içindeki tüm görevlilerin hizmet içi eğitimden geçirilmesi gerekiyor.  İdarecilerimizin kendilerini amir konumundan ziyade, birlikte iş üretebilmecekleri, eğitim ve öğretimin kalitesini artıracak ortamlar hazırlaması lazım. İdareciler şunu yap, bunu yap tarzında yaklaşırsa, var olan birikim eğitim ve öğretime yansımayacaktır. Başarı için bu birikimlerin alana yansıması gerekiyor dedi.

Onur EROL



EN ÇOK OKUNANLAR

Otomobil Traktöre çarptı 1 Yaralı

1 Otomobil Traktöre çarptı: 1 Yaralı

Ege Denizide 40 büyüklüğünde deprem

2 Ege Denizi'de 4.0 büyüklüğünde deprem

Kapadokyada Azeri rüzgarı esti

3 Kapadokya'da Azeri rüzgarı esti

PYD, köye havan topu ile saldırdı 15 yaralı

4 PYD, köye havan topu ile saldırdı: 15 yaralı

Karamanda pencereden düşen genç kız hayatını kaybetti

5 Karaman'da pencereden düşen genç kız hayatını kaybetti