Japon mühendisi intihara sürükleyen olay kaza değil

Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde halatın kopması sonucunda yaşanan olayın bir kaza değil malzeme, dizayn ve üretim hatası olduğunu açıkladı.

Japon mühendisi intihara sürükleyen olay kaza değil

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde yaşanan, halat bağlantı yerlerinin kırılması ve kedi yolu denen halatın bir ucundan denize düşmesinden dolayı Japon mühendis Kishi Ryoichi kendisini sorumlu tutarak intihar etmişti. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, Japon mühendisi intihara sürükleyen olayın bir kaza değil malzeme, dizayn ve üretim hatası olduğunu ve ilgili firmanın da bunu dile getirdiğini söyledi. Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, kaza sonrasında yapılan, “Kulelerin en tepesinde yer alarak halatları kulelere bağlayan ve Türkiye’de üretilen metal parça, ağırlığa dayanamayıp, kağıt gibi yırtılmıştır” açıklaması hakkında ise şunları söyledi: “Bu metal parçanın aynısından her kulenin tepesinde vardır. Yani, dört kule olduğundan, aynı parçadan toplam dört tane vardır. Sadece kırılan parçanın değiştirilmesi yetmez. Bu dört parça da değiştirilmelidir. İnşallah Japon firması bunu yapar ve tüm parçaları değiştirir. Diğerlerinin sökülüp tahribatsız muayeneden geçirilmesi, eğer bir sorun yoksa yeniden monte edilmesi, bir çözüm değildir. Zaten her parça için bu muayenenin üretimden sonra yapılmış olması gerekir. Bu muayene yapılmasına rağmen bir parçada sorun çıkmış olması, aynı sorunun ilerde diğer parçalarda da oluşabileceği anlamına gelir. Bu nedenle tüm parçalar değiştirilmelidir.”
“MALZEME, ÜRETİM YÖNTEMİ VE PARÇANIN DİZAYNI DEĞİŞMELİDİR”
Bir firmanın hatasının Türkiye’ye mal edilmesi yanlışının düzeltilmesi gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, bu görevin hem üretici firmaya, hem aynı konuda üretim yapan diğer firmalara, hem yüklenici firmaya, hem de konuyla ilgili kurumlara düştüğünü belirtti. Çözüm için nasıl bir yöntem izleneceğinin açıklanması, insanların kafasındaki soru işaretlerinin giderilmesi ve köprü hakkında zihinlerde soru işareti kalmaması gerektiğini söyleyen Kaptan, “Japon firma tarafından yapılan açıklamanın insanların aklına “Türkiye’de üretilen malzeme kırılmış, Japonya’da üretilen malzemelerde bir sorun yokmuş” düşüncesini getirebilir. Dolayısıyla bu not kafalarda bir karışıklığa ve ilerde bir sorun çıkabileceği şeklinde bir düşünceye neden olmuştur. Yüklenici ana firmanın bu riski alabileceğini ve köprü hakkında zihinlerde soru işareti kalmasına izin vereceğini sanmıyorum” dedi.



EN ÇOK OKUNANLAR

On Numara sonuçları açıklandı! Büyük ikramiye Samsun'a çıktı

1 On Numara sonuçları açıklandı! Büyük ikramiye Samsun'a çıktı

Samsunspor'da sıra yönetim ve tahtada

2 Samsunspor'da sıra yönetim ve tahtada

Samsun'dan Zeytin Dalı Harekatı'na hakaret: 1 gözaltı

3 Samsun'dan Zeytin Dalı Harekatı'na hakaret: 1 gözaltı

Samsunspor'da Chibuike bardağı taşırdı

4 Samsunspor'da Chibuike bardağı taşırdı

Meteorolojiden Samsun'a uyarı... Önümüzdeki iki güne dikkat!

5 Meteorolojiden Samsun'a uyarı... Önümüzdeki iki güne dikkat!

Samsun'da intihar girişimi!

6 Samsun'da intihar girişimi!

Samsun'da camiye giderken kazada hayatını kaybetti

7 Samsun'da camiye giderken kazada hayatını kaybetti

Samsunlular dikkat! Fırtına, sağanak, kar...

8 Samsunlular dikkat! Fırtına, sağanak, kar...

Ladik Gölü kurtulacak

9 Ladik Gölü kurtulacak

Samsun'da film gibi operasyon! 84 gün sonra yakalandı

10 Samsun'da film gibi operasyon! 84 gün sonra yakalandı