Son yıllarda hayatımıza giren kavramlardan bir tanesi mobil uygulama kavramıdır. Mobil uygulama tanım olarak akıllı telefonlar, tablet cihazlar gibi taşınabilir (mobil) cihazlarda çalışması için tasarlanmış/yapılmış uygulamalardır.
Günümüzde mobil uygulama sektöründe pazarın en büyük iki oyuncusu Apple’ın İos işletim sistemi ve Android işletim sistemidir. Bununla birlikte Windows’un da işletim sistemi olmakla birlikte pazarda yaygın olarak İos ve Android kullanılmaktadır.
Mobil uygulamaları, kullanıcılar mobil cihazlarına rahatlıkla indirebiliyor ve indirdikleri uygulamayı da günün istediği saatinde ve internetin olduğu dünyanın her yerinde rahatlıkla kullanma olanağına sahipler.
Tüketicilerin kullanımına yönelik olarak çeşit çeşit mobil uygulama bulmak mümkün. İstediğiniz tür kitaptan alışveriş uygulamasına oyundan haber sitelerine hatta seyahat fotoğrafçılık kategorisine kadar birçok kategoride uygulama bulmak mümkün.
Mobil uygulamanın işletmelere sağladığı en temel fayda ise tüketicinin istediği yerde uygulamaya konu olan şirkete erişebiliyor olması. Uygulama sayesinde uygulama sahibi şirket hedef kitlesine doğrudan, hiçbir aracı kullanmadan maliyeti çok düşük bir şekilde hedef kitlesine ulaşma imkanının olması. Bu sayede de pazarlama maliyetlerinin azaltılma olanağı sağlanmaktadır. Çünkü işletmeler hedef kitlesine ulaşmak için birçok mecrada reklam veriyorlar. Reklam giderlerinin de mecrasına göre bir bedelinin olduğunu ve bu bedellerin de işletmelerin bütçelerinde ciddi bir yer tuttuğunu hatırladığımızda mobil uygulamanın aslında hedef tüketici kitlesi ile doğrudan iletişim kurması bakımından oldukça önemli olduğu gözden kaçırılmamalıdır. İşletme sahipleri, tam da bu noktada mobil uygulamaların başlangıç maliyetinin çok yüksek olduğunu düşünüyor. Başlangıç olarak haklı olmakla birlikte mobil uygulamaya ödenen bedelin aslında sabit bir maliyet olduğunu ve sadece güncellemeler olduğunda ödenen bedelin arttığını düşündüğümüzde; diğer reklam mecralarına göre orta ve uzun vadede işletmeye daha faydalı sonuçlar verecektir. Üstelik hedef kitlesine tam olarak ulaşacağından işletmenin istediği mesajların tam ve net olarak iletilmesi söz konusu olacaktır.
Bu noktada hemen belirtmek gerekir ki mobil uygulamanın kullanıcı dostu olması gerekir. Artık tüketici web sitesi kullanırken de mobil uygulama kullanırken de istediği şey kullandığı mecranın kolay ve aradığı şeye kolay ulaşabilmesi geliyor. Maalesef birçok şirketin web sitesi çok kötü. Tüketiciye daha fazla bilgi vereceğim diye web sitesi ansiklopedi şekline dönüşmüş durumda. Tüketiciye bilgi verelim. Ancak kolay ve anlaşılabilir bir web sitesi içerisinde vermek lazım. Hatta web sitesine konulacak olan bazı yarışmalar, uygulamalar tüketicilerin web sitesinde daha fazla zaman geçirmesine neden olur ki bu da işletmenin tıklanma oranını artırır ki bunun doğal bir sonucu olarak da işletmenin alışveriş oranları artar. Başka bir deyişle şirketin gelirleri artar.
Mobil uygulama başarıyı yüzde yüz garanti etmez. Mobil uygulama sizi başarıya götüren destekleyici bir enstrümandır. Dolayısı ile işletmenin stratejileri ile uyumlu, kullanıcı dostu bir uygulama işletmeye çok sayıda fayda sağlayacaktır.