Sanal gerçeklik son bir yıldır hayatımızda olan ve şirketler tarafından kullanılan, yeni farkına varılan ve kullanım hızı da artacak olan bir uygulama. Samsung başta olmak üzere birçok işletme, artık kullanıcılarına /müşterilerine /tüketicilerine bu sayede farklı deneyimler yaşatıyor. TV dizilerinde ürün yerleştirme uygulamalarından sonra sanal gerçeklik de hayatımızı farklı şekillerde etkileyecek.Sanal gerçeklik bugün başta kültür sanat eğlence turizm tıp gibi sektörler başta olmak üzere birçok sektörde kullanılmaya başlandı.

Facebook tarafından satın alınan OculusRift'in dışında, Samsung ve Sony gibi teknolojik şirketlerin de üretimine başladığı sanal gerçeklik cihazları; Coca-Cola, Redbull, Nissan gibi küresel markaların da ilgi alanına girdi ve kampanyalarında yer aldı bile. Markaların dışında Game of Thrones gibi popüler dizilerde ve birçok etkinlikte kullanılan sanal gerçeklik uygulamaları, pazarlama sektöründe de yeni bir soluk olarak hızla yayılıyor.

Sanal gerçeklik uygulamaları farklı şekillerde kullanılmaktadır. Bunlar;

Maddi deneyimler: Örneğin turizm sektörünün en lüks otel markalarından biri olan MarriottHotels, sokaklarda kurduğu 'ışınlanma' konseptli kabinlerle balayına gidecek yeni evli çiftlere sanal gerçeklik deneyimi sunuyor.

Ürün deneyimleri: Bir otomobil markası olarak yeni modelinizi tanıtacaksınız ve tüketicilerinizi bu aracın piyasadaki diğer markalardan ve önceki sürümlerden daha iyi olduğuna ikna etmeniz gerekiyor diyelim. Bir otomobil için test sürüşü satış rakamlarını etkileyen en önemli konudur. Dolayısıyla insanlara sunacağınız bir sanal sürüş deneyimi, aracın tanıtımı için oldukça etkili olacaktır

Öğretici deneyimler: Şirketler ürünlerinin üretim aşamasını tüketicilere göstermek amacıyla sanal gerçeklik uygulamalarından yararlanabilir. Satın aldıkları ürünlerin emek ve zanaata dayanan hikayesini heyecan verici bir deneyim ile öğrenen tüketicilerin markaya olan ilgisi artacaktır.TicariTekila markası HaciendaPatrón, sunduğu sanal gerçeklik uygulaması ile tüketicilerine tekilanın ham üründen fabrikaya, perakendeden satış aşamasına kadar gerçekleşen hikayesini aktarıyor

Ticari Fırsatlar: Bir stadyumdaki ya da bir tiyatro salonundaki en iyi koltuğu istediğiniz kadar fazla kişiye satabildiğinizi düşünün. Çünkü sanal gerçeklik buna imkan verir. Bir maçı ya da performansı canlı streaming ile dünyanın herhangi bir yerinden, kilometrelerce uzakta olsanız bile oradaymış gibi izleyebilirsiniz.

Ürün tanıtımları ve lansmanlar: Sanal gerçeklik markalara yeni ürünler oluşturma ve mevcut ürünlerini tanıtma konusunda da önemli fırsatlar sunuyor. Modanın öncü markası Dior da bu konuda sanal gerçekliği tercih edenlerden.

Perakende deneyimler: Perakende sektöründe tüketicilerin ürünleri direkt olarak deneyip satın alabileceği showroomlar çok önemlidir.Popüler giyim markası Ted Baker, bir mağaza açılışında müşterilerine karton gözlüklerle yaratıcı bir deneyim yaşattı ve onları ürün satın almaya teşvik etti.

Etkinlik deneyimleri: Etkinliklere sponsor olarak tüketicilerin karşısına çıkan ya da ismini duyuran birçok marka var. Fakat artık sponsor markaların etkinlik alanlarındaki billboardlarda, tişörtlerde ya da stantlarda yer alması; tüketicilere ulaşması konusunda yeterli olmuyor.

İnsan kaynakları: Doğru insanları işe almak her zaman zordur. Fakat işi yapmak isteyen adaylara önceden bir deneyim sunmak ve nasıl başa çıkabileceklerini gözlemlemek doğru karar vermenize katkı sağlayabilir.ABD Hava Kuvvetleri bu anlamda adaylara şans veriyor.

Pazar araştırması: Bir alışveriş merkezi, mağaza ya da sinema olsun; yeni bir fiziksel alana yatırım yapmak büyük bir iştir. Sanal gerçeklik uygulamaları ile işe başlamadan önce yatırım yapacağınız alanı hedef kitlenize gösterebilir, nasıl tepki vereceklerini anlayabilir ve bu doğrultuda adım atabilirsiniz.

İlişki inşası: Akıllı telefonlarla da desteklenen sanal gerçeklik içerikleri ve uygulamaları yakın zamanda bu teknoloji ile yakından ilgilenen tüketicilerin dikkatini çekecektir. Markalar yayınladığı seri içerikler ve güncellemeler ile VR kullanıcısına ulaşabilir ve onunla ilişki kurabilir. Kullanıcılar bu içerikler için ödeme yapabilir veya kendi içeriklerini üretebilir.