TeslaMotors, yüksek performanslı elektrikli araçlar ve donanımlarını üretmek için Silikon Vadisi merkezli kurulmuş bir otomotiv firması. Marka ismini sayısız patente sahip, günlük hayatımızı değiştiren birçok buluşa imza attığı halde yoksulluk çekerek hayatını kaybetmiş 21. yüzyılın dahisi olarak adlandırılan 'NicolaTesla'dan alıyor.TESLA, MartinEberhard ve MarcTarpenning tarafından kurulmuş. Daha sonra Melek Yatırımcı ElonMusk şirkete yatırım yaparak şirketin CEO'su olmuş.

Var olan otomotiv üreticilerin üretim stratejilerini bir kenara atıp yenilenebilir enerji kaynağı yani elektrikli araçlar tasarımı ve üretimine yönelmiş TESLA. Fosil yakıtlı araçların teknik performanslarını yakalayıp geçmeye başlayınca, başarı gelmeye başlamış.

Günümüzde TeslaMotors 20 milyar USD'yi aşan yapısıyla FİAT, Mitsubishi, Suzuki ve Isuzu'yu geride bırakmış durumda. Daimler ve Toyota otomotiv üreticilerine elektrikli motor parçaları, lityum-iyon pil paketlerini üreten TESLA kullanıcılara uygun fiyatta elektrikli otomobil üretme vizyonunu benimsemiş.

Amerika'nın otomobil sektöründe kaybettiği prestiji geri getiren TESLA NASSDAQ Borsası'nda işlem görüyor ve elektrikli otomobillerin gelişimini teşvik edebilmek için ürettiği patentlerini de kullanıma açmış.

Bilim ve yenilikçiliği iyi değerlendirerek klasik üreticilerin ısrarla girmek istemedikleri ya da giriyormuş gibi yaptıkları 'Elektrikli Otomobil' üretimine girerek kendisine niş alan yaratan TESLA'nın başarısı otomotiv endüstrisinde bir değişimin başlangıcını tetikledi.

Otomotiv üretim sektöründen enerji sektörüne kadar uzanacak olan ve ufukta gözükmeye başlayan bu değişim global iş dünyasına nasıl yansıyacak birlikte göreceğiz.

TESLA'nın ürettiği Model S'in yıpranma sonucu değiştirilmeye ihtiyaç duyan 6 yedek parçası (4 Tekerlek ile 2 cam sileceği) olduğunu düşündüğümüzde, yedek parça üreticileri ve bakım onarım sektörünü nasıl bir değişimin beklediğini anlayabiliriz.Elektrikli araçların şarj edildiği Supercharger'lar (Şarj İstasyonları) enerji ve lojistik sektörlerinde tehlike çanlarının çalmasına neden olmuş durumda.

Firmanın tanıtımını geçen hafta Kaliforniya'da yaptığı Model 3'ü 35.000 USD'lik satış fiyatıyla 200.000'e yakın sipariş almış durumda. Brezilya, Güney Afrika, İrlanda, Hindistan, Güney Kore, Yeni Zelanda, Singapur ve daha birçok ülkenin ön sipariş alınabilecek ülkeler kategorisine eklenmesiyle TESLA global otomotive pazarına yayılmayı hedefliyor.

Gelelim neden TESLA'yı yazdığıma.

Birincisi, bilim ve yenilikçiliği değerlendirerek niş alanlarda global başarıyı yakalamanın mümkün olduğunu sizlere göstermek istedim.

İkincisi ise kendi otomobilini üretmek isteyen ülkemin fosil yakıt kullanan otomobil üretmek yerine yenilenebilir enerji kullanan elektrikli otomobil üretimiyle kendi otomobilini üretmek zorunda olduğunu aksi takdirde yine bir ölü doğumla karşı karşıya kalacağımızın altını çizmek istedim.

Sağlıcakla