Turizm pazarlamasında son derece önemli kavramlardan bir tanesi varış merkezi olabilmektedir. Bazı yazarlar destinasyon olarak adlandırsa da kavramın odak noktasında bir turistin kendi ülkesinden gitmek istediği yere gitmesi yer almaktadır. Turizm Bakanlığı tarafından yayınlanan Özel İhtisas Komisyon Raporu'nda varış merkezi olarak destinasyonlar işaret edilmiştir.

Turizm esasında da bu şekilde gerçekleşmektedir. Yani turist kendi memleketinden yola çıkmakta ve gitmek istediği yere gitmeye çalışmaktadır. Pazarlamasal açıdan sorulması gereken soru ise 'kişi neden o noktaya / o bölgeye / o kente / o ülkeye gitmek istesin'dir. Reel sektörde bu sorunun karşılığı ise müşteri neden sizin ürününüzü satın almak istesindir. Dünyadaki turizm hareketleri incelendiğinde turist gönderen ülkelerin ABD, Kanada gibi gelişmiş ülkelerin olduğu görülmektedir. Kişi başına düşen milli gelirleri düşük olmasına rağmen Jamaika gibi turizmden yükske gelir elde eden ülkeler de söz konusudur.

Turizm bölgelerinin sunmuş oldukları kaynaklar değişik şekillerde ele alınmaktadır. Bir yaklaşıma göre turizm bölgelerinin kaynakları iki şekilde ele alınmaktadır. Bunlar birincil ve ikincil kaynaklardır. Bu iki kaynağın birlikte olması halinde bir bölge turizm bölgesi anlamında cazibe merkezi haline gelmektedir.

Turistleri bir ülkeyi bölgeyi yeri vb ziyaret etmeye çeken motive eden ana faktörler o yerin çekicilik özelliğini oluşturmaktadır. Niagara Şelalesi, Eyfel Kulesi gibi.

Birincil kaynaklar arasında doğal tarihi güzellikler, iklim ekoloji kültür ve gelenekler mimari vb yer alırken ikincil kaynaklar; konaklama, yiyecek-içecek ulaştırma ve eğlence işletmeleri gibi kaynaklar yer almaktadır.

Bir ülkenin, bölgenin doğal tarihi ve kültürel güzellikleri ile çekicilikleri ne kadar zengin olursa olsun bunların organize bir şekilde turizm alt ve üst yapısına uygun olarak arz edemez ise turizm talebi açısından hiçbir önemi yoktur.

Bir ülkeye/bölgeye gezmeye gelen turist tatili süresince sadece nesnel (fiziksel) ürünlerle ilgilenmemekte motivasyonunun bir gereği olarak öznel (sübjektif) faktörler ile de etkileşimde bulunmaktadır

Turizm ürünü; bir turistin seyahatinin başlangıcından bitimine kadar geçen zaman dönemi içerisinde gereksinimlerini karşılamak amacı ile elde ettiği ve turizm arzını oluşturan faktörler tarafından sunulan nesnel ve öznel değerlerin bütünüdür.

Burada dikkat edilmesi ve odak noktasına alınması gereken şey, turisti bulunduğumuz kente çekecek bir olgunun olması gerekmektedir. Ladik'te kayak tesisinin olması gerçekten çok güzel bir şey ancak turizmin sürdürülebilirliğinin sağlanması için mutlaka tesisin yanına gelen kişinin daha fazla vakit geçirmesini sağlayacak bazı eklentilerin olması gereklidir. Örneğin orada bir kar festivalinin düzenlenmesi sağlanarak yerli/yabancı birçok turistin o bölgeye çekilmesi sağlanabilir.

Festivalin birkaç gün sürmesi halinde bu kez gelen kişilerin konaklama ihtiyacı çıkacaktır. Söz konusu ihtiyacın karşılanması halinde de gelen kişiler bölge esnafından da alışveriş yapacaklardır. Bu alışverişte Ladik ile ilgili promosyonel ürünlerin yapılması halinde hem yerel esnafın daha fazla gelir elde edilmesi sağlanmış olunacak hem de meslek edindirme kursları veya belediyenin/halk eğitimin kursları aracılığı ile yerel refahın da artırılmasında bir adım daha atılmış olunacaktır. Bu da sürdürülebilir turizm hedeflerinin 12 temel hedefinden bir tanesi olan yerel refahın artırılması amacının da gerçekleşmesine yol açacaktır.