Samsun-Çarşamba Havalimanı'nın
pist onarımı nedeniyle
3 ay gibi uzun bir
süre kapalı kalacak
olmasının
iş dünyası başta olmak üzere
birçok kesimde
yarattığı
endişeye katılmamak mümkün değil...
Samsun TSO
Başkanı Zeki Murzioğlu'nun
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci ile yaptığı
görüşme sonrasında, bu sürenin
1.5 aya indirileceğini
öğrendik...
Bakan Tüfenkci, Murzioğlu'na
bu konuda samimi bir biçimde
söz vermiş!..
Güzel bir gelişme
ama dün, "45 günde tamam"
başlığını taşıyan
haberimiz üzerine;
okuyuculardan gelen
e-posta ve telefonlarda
"ikinci pist" önerisi
ağırlıklı olarak
gündeme geldi...
Bence bu öneri mantıklıydı...
Çünkü, Samsun
bölgenin sanayi ve ticaret
merkezi konumunda...
Samsun'da, bırakın
45 günü, 3-5 gün bile
havaalanının kapalı kalması,
şehrin ekonomik ve sosyal
hayatını
domino etkisi
gibi
sanayicisinden
taksicisine,
turizmcisinden
lokantacısına
kadar pek çok
sektörü olumsuz etkiler...
Elbette "uçuş güvenliği"
insan hayatı için
çok daha önemlidir...
Ancak, birinci pistteki
çökmeler onarılırken,
ikinci pistin de
inşaatının başlatılması
önerisi, hiç de
yabana atılacak gibi değil...
Bu öneriye, "Özelleştirme
söz konusu" deyip
para harcanmasına karşı çıkanlar olabilir...
Saygı duyarım ama
özelleştirmeye
o pistin maliyeti
eklenip, öyle de satışa çıkarılabilir...
Samsun; eski Samsun
değil artık!..
Samsun Çarşamba Havalimanı'ndan karşılıklı olarak İstanbul ve Ankara'ya haftanın her günü, İzmir'e hafta içi 5 gün, Antalya'ya çarşamba ve cuma, Bursa'ya da çarşamba ve cumartesi günleri sefer var...
Almanya'ya da pazartesi, salı ve çarşamba günü direkt uçuş yapılıyor...
Samsun Valisi İbrahim Şahin, bir süre önce
yolcu ve sefer sayılarındaki artışa dikkat çekmişti...
Bu veriler, önümüzdeki yıllardaki
artışı açıkça gösteriyor...
Sözün özü; Samsun-Çarşamba Havalimanı'na
ikinci pistin
yapılması, her bakımdan
doğru olacaktır...