Zor günler içerisindeyiz.

Uzun bir süreç olacak gibi gözüküyor.

Değerlendirilmeyi bekleyen her kaynağımızı verimli bir şekilde değerlendirerek yolumuza devam etmemiz gerekiyor.

Finansta, teknolojide ve enerjide dışa bağımlılığımızı dikkate aldığımızda, kaynaklarımızı verimli değerlendirebilmenin ne denli önem taşıdığını anlayabiliyoruz.

Endüstri 4.0'ında felsefesinde 'Kaynakların verimli kullanımı' olduğu kabulünü yaptığımızda ülkemizde birçok alanda keşfedilmeyi bekleyen, değerlendirilmeyi bekleyen verimsiz uygulamaları artık siz düşünün.

Enerji

Endüstri kuruluşlarımızda enerjinin verimli kullanımı konusunda var olan potansiyeli değerlendirebildiğimizi söylemek çok zor. Verimsiz elektrik motorlarının verimlileri ile yenilenmesinden tutun da ürünün içerisindeki enerji girdi analizlerinin yapılarak enerji verimliliği yol haritasının çıkarılmasına kadar yapılmayı bekleyen çok iş var.

Konutlarda enerjinin verimli kullanımı konusunda diğer alt başlıklara göre biraz daha iyiyiz. Isı Yalıtımı (Mantolama ,çift cam kullanımı vb) konusunda dinamik bir yapı var. Ancak ısıtma sistemleri konusunda tam bir çöküntü içerisindeyiz. Kat kaloriferleri ile konutların ısıtma furyasının bir benzerini kombilerde yaşayacağız. Biz söylüyoruz, yazıyoruz. Israrla gündeme getirmeye devam edeceğiz. Ülkemiz kombi çöplüğüne döndü. Merkezi ısıtma, bölgesel ısıtma ile ısınmayı bir kenara bırakarak bireysel ısınmaya yani kombi kullanmaya yöneldik. 'Merkezi ve Bölgesel Isıtma Sistemleri'ne göre verimsiz olan bireysel ısıtma sistemleriyle (Kombi) ile neredeyse tamamını dışarıdan ithal ettiğimiz doğal gazı kullanıyoruz. Tam bir Türkiye klasiği. Eklemeden geçmeyelim , bireysel ısıtma sistemi ile ısınan konutlarımızın balkonunda ideal bakımı yapılmaması durumunda patlamaya hazır bir basınçlı kap bulunuyor!..

Konutlarımızda aydınlatma ve enerji tüketen cihazların verimli hale getirilmesine yönelik çalışmalar var ancak finansal enstrümanlar ve özendirici vergi uygulamaları ile performansın artırılması gerekiyor.

Ulaşımda enerjinin verimli kullanılmasına yönelik demir yolu ve hafif raylı sistem taşımacılığına yönelik yatırımlar iyi bir performans sergilerken, özellikle kent içi ulaşımda bireysel otomobil kullanımının artması , kent içi toplu taşımacılığı özendirici uygulamaların devreye alınamaması ve kent içi trafik otomasyonu/optimizasyonunun sağlanamaması değerlendirilmeyi bekleyen ciddi bir potansiyeli oluşturuyor. İnsan ve yük taşımacılığında denizcilik sektörünün potansiyelinin artırılmasına yönelik çalışmaları da değerlendirilmeyi bekleyen potansiyellere ilave etmekte fayda var.

Dünyada eşi ve benzeri görülmemiş 'Tüketim Özgürlüğü 'ne sahip ülkemizde her vatandaşımızın verimliliği içselleştirmesi gerekiyor.

İstersek, inanırsak yapabiliriz.

Sağlıcakla