Temelleri 1949 yılında on aylık İmam- Hatip Kursu olarak atılıp 1951'de ise bugünkü okul sistemine çevrilip eğitimimizin bir parçası haline getirilmiş İMAM HATİP okulları, program değişiklikleriyle yeni bir safhaya gelmiş bulunmaktadır.

İMAM HATİP OKULLARIMIZ, proje, program ve normal müfredatlı okullara dönüşerek TEOG yerleşme sistemine göre başarılı çocukların da tercih ettiği okullar durumuna getirilmişlerdir.

Müslümanlar, başarılı çocuklarını, harcanmaması adına(istisnalar hariç tabii) başka okullara gönderirlerdi.

Bakanlığın getirdiği bazı yeniliklerle artık başarılı çocuklar da bu okulları tercih eder duruma gelmişlerdir.

Amacımız doktor, mühendis ve hukukçu yetiştirmek değil ve olmamalıdır.

Amacımız zeki çocuklarımızın gerekli dini eğitimi alarak öğrenimlerini sürdürmelerini sağlamaktır. Doğru yerde ve doğru zamanda hareket edebilecek insan yetiştirmektir. Başarıya değil, Allah'a secde edecek insan yetiştirmektir.

Unutmayalım ki, Peygamberlerin en önemli niteliklerinden birisi de 'ZEKİ OLMALARIDIR'.

Zeki çocukları doktorluğa ve mühendisliğe, normal ya da normalin altında olanları ilahiyata(istisnalar hariç) ayırmak İslama ve Peygamberlere hakarettir.

İMAM HATİP OKULLARINDAKİ YENİLİK BU ANLAYIŞI KIRMAKTADIR.

Normal dini eğitimini alan proje ve program öğrencileri, mezun olduklarında istedikleri bölümleri tercih ederler. Amacımız milletin değerleriyle çatışmayacak ve çelişmeyecek insan yetiştirmektir. Milletin silahını millete çevirmeyecek ve öldürmeyecek asker, polis, doktor, mühendis, öğretmen ve vatandaş yetiştirmektir.

2017 TEOG Yerleşme sonuçlarına baktığımızda bu alanda hayli mesafenin alındığına tanık oluyoruz.

Gerek proje ve gerekse program sınıflarını tercih eden öğrencilerimizin taban puanlarına baktığımızda hayli umut dolu gelecekler hayal ediyoruz.

İnşallah yarınki yazımızda mukayeseli bir şekilde bunları ele almaya çalışacağız.

Görülecektir ki, bu tablo fevkalade sevindirici olmuştur. Şimdiden başarı dileklerimle selam ve sevgiler diyoruz.