İmam Hatip okullarını giderek asli misyonlarına kavuşturacak kalite yürüyüşleri yapılmaktadır.

Türkiye'de İmam Hatip Okulu algısı, siyasi görüşlere göre değişiklik arz eder.

Bu okullar 10 aylık kurs şeklinde cenaze imamı ve yıkayıcısı yetiştirmek amacıyla ilk defa sol görüşlüler tarafından açılmışlardır.

1951 TARİHLİ REFORMLA İmam Hatip okulları bugünkü hallerine yakın bir formatla misyonları her seviyede din görevlisi yetiştirmeye kadar genişletilmiştir.

İlerleyen yıllarda İmam Hatip okulları, diğer liseler gibi yükseköğretime öğrenci hazırlayan ortaöğretim kurumu statüsüne kavuşturulmuştur.

Bize göre bu okulların misyonu çocuklarımıza dini öğretmektir. Çocuklarını bu okullara veren velilerin birincil amacı budur.

Ancak İMAM HATİP okullarının öğrenci profili açısından bazı sıkıntılarının olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu konuda yapılan tartışmaları asgariye indirecek ve bu okulları kaliteye yürütecek bazı tedbirler alınmıştır.

Bu tedbirlerin başında başarılı öğrencilerin İmam Hatip Liselerine geçişlerini sağlamaktır.

Bunun için de Proje Anadolu İmam Hatip Liseleri ile bu liselerde Fen ve Sosyal Bilimler sınıfları açılmıştır.

Başarılı çocukların İmam Hatip Liselerine akışını sağlama amacıyla gerçekleştirilmiş bu yapılanma hem velilerin ve hem de öğrencilerin kafasında oluşmuş bazı tereddütleri ortadan kaldırmıştır.

Böylelikle kalite için yeni bir kapı açılmış bulunmaktadır.

Bu konuda Merkez İlkadım Anadolu İHL'den bir örnek vermek istiyoruz:

2014-2015-Taban Puan221.619, ortalama puan ise, 311.326; 2015—2016:Taban puan274.882, Ortalama puan ise,319.463; 2016-2017: Taban Puan 266.217, Ortalama ise 327.836;

FSBP AÇILDIKTAN SONRA İSE DURUM ŞÖYLE(2017-2018): Taban Puan, 360. 032, Ortalama Puan ise, 413.881 dir.

Tüm yıllar göz önünde bulundurulduğunda, puanların yükseliş trendi rahatlıkla gözlenebilmektedir.

Bu yükselen trend İmam Hatip okullarının kalitesi açısından umut verici olmaktadır.

Yarınların daha güzel olması dileğiyle selam ve sevgiler…